Ga naar inhoud

Konijn niet meer zindelijk?


Floraison

Aanbevolen berichten

Heb hier eerder eens gepost een tijd terug en vanaf toen was die altijd goed zindelijk. Hij plaste alleen in zijn wc en de keutels lagen wel op andere plaatsen in zijn hok maar is niet zo'n probleem.

Nu sinds deze week gaat het weer fout. Sowieso al 2 weken dat die regelmatig weer buiten zijn hok keutelt, als hij bij me op de bank of bed mag (woon niet in een heel groot appartement en op bed kan die lekker gek doen, springen enz). Elke keer heb ik hem toen in zijn hok gezet in de hoop dat het zou helpen. Begin deze week heeft hij in zijn huisje (ligt hooi in, hij heeft ook een aparte hooibal) geplast en bij zijn voerbak (hoek tegenover de wc) terwijl ik die ochtend nog zijn wc verschoond had en normaal is er dan niks aan de hand. Twee dagen later plaste hij weer op bed. Daarna lag die heel stil en beetje zielig kijkend. En gisteren was die op de bank en plaste hij (ja, heel leuk... -.-) op mij.

Waarom kan dit ineens zo zijn? Verder buiten dit plast hij wel alleen op zijn wc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet wat eerder het probleem was, maar dit klinkt alsof hij niet gecastreerd is en de puberteit in gaat en zijn territorium af zet. Mijn ram is van nature erg zindelijk maar toen hij een maand of 3 was ging hij op de bank plassen en toen hij 4 maanden was ook sproeien. Gelukkig heeft castratie ervoor gezorgd dat dat weer helemaal over ging, (was bijzaak, we castreerden hem in eerste instantie zodat hij een vriendin kon krijgen hoor) maar het is niet altijd een garantie, zeker niet als hij al ouder is en je langer wacht met castratie. Hoe oud is hij?

Edit: Hahaha, ik zie net dat je nog een berichtje erachteraan hebt gegooid. Nou, lijkt me geen vreemd gedrag voor een mannetje van die leeftijd. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .