Ga naar inhoud

vlooien middel


Lia

Aanbevolen berichten

Ik zat op de site te kijken van de dierenbescherming en die stuurde je voor meer info naar konijnen.nl en zat er eens in te lezen over de myx.

Ik zat dan toch te denken om een vlooien middel te geven, dus het klopt dat je STRONGHOLD voor kittens het beste kan geven???

Want hoe ga je dit doen? hele pipetje of halve? waar kijk je allemaal naar?

maar kan dit allemaal wel nu dat ze ingeënt worden volgende week en dan 10 dagen daarna nog een keer een worm kuur. Word dit niet teveel??

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben al om de 10 dagen bezig met ze te ontwormen.

3x iverquantel en nu 2x panacur en EINDELIJK is pluisje van zijn wormen af. 1ste woensdag van sep worden ingeënt voor de 2de x voor myx. Dus vandaar en 14 daarna word pluisje geholpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb gister voor Boris (pupje) stronghold gekregen omdat hij waarschijnlijk wel last heeft van vlooien. Nou heb ik ook gelijk voor Snuffel en Minou stronghold mee genomen (de lichtere versie) omdat ook zij op het kleed lopen waar de vlooien hoogstwaarschijniljk nog in zitten.

Nou blijkt stronghold dus ook gelijk een ontwormingsmiddel te zijn! dat is dus wel handig...al geloof ik dat minou en snuf geen wormpjes hebben. Het enige is dat stronghold niet tegen lintwormen is...

weet niet of dit veel voorkomt bij konijntjes...maar we zien het wel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

is dat zo en is het wel geschikt daarvoor. miss een stomme vraag maar er zijn zoveel middelen waarvan ze zeggen het is voor die dier maar blijkt ie niet goed te zijn.

Hoe heet het?? kan ik miss morgen ff kijken,

Mijn konijnen zijn al behandeld met wormmiddel maar Marlieke en nijntjes?? jij zei; al geloof ik niet dat mijn konijnen wormen hebben. Ik heb zelf ook nooit gezien dat mijn konijnen wormen hadden TOTDAT ik ze een wormkuur gaf en kwamen er best veel uit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet precies wel lange tijd ontwormen? Ik moest gewoon gedurende 8 of 10 dagen (weet het niet meer zeker) een derde van een pilletje kattenontworming geven. Het was wel speciale, die konijnen dus ook mogen. Maar wel maar een derde van een pil. (Was wel een gekluns om een pil in drie te verdelen) En toen was Vent er ineens vanaf..

Ik vraag me dat ook af van die stronghold. Mag je die gewoon preventief gebruiken? Enmijn nijntjes zitten met twee samen, gaat de ene dan niet in de ander zijn nekje likken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

is dat zo en is het wel geschikt daarvoor. miss een stomme vraag maar er zijn zoveel middelen waarvan ze zeggen het is voor die dier maar blijkt ie niet goed te zijn.

Hoe heet het?? kan ik miss morgen ff kijken,

Mijn konijnen zijn al behandeld met wormmiddel maar Marlieke en nijntjes?? jij zei; al geloof ik niet dat mijn konijnen wormen hebben. Ik heb zelf ook nooit gezien dat mijn konijnen wormen hadden TOTDAT ik ze een wormkuur gaf en kwamen er best veel uit

Volgens mij is dit ook voor de wormen, maar je kunt het daar altijd navragen. Ik kan het doosje namelijk niet meer weer vinden. Het is van de beaphar dat weet ik wel. Maar ik denk dat de pets place zowiezo wel wat voor je heeft voor de wormen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gevonden op internet:

http://beaphar.sellsmart.nl/is-bin/intershop.static/WFS/beapharnl-consumersite-Site/beaphar/nl_NL//xlarge/12662.jpg

Deze tekst stond erbij:

Diagnos Anti-Parasiet is een diergeneesmiddel ter bestrijding van wormen, luizen en (schurft)mijten. Verpakt in handige knijppipetten die overdosering uitsluiten. De werkzame stof van het product wordt opgenomen via de huid en biedt vier weken lang bescherming tegen in- en uitwendige parasieten. Anti-Parasiet 150 is geschikt voor knaagdieren zoals ratten, en cavia's en konijnen vanaf 300g. Zonodig na 4 weken herhalen. Werkzame stof ivermectine 150µg per pipet

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gevonden op internet:

http://beaphar.sellsmart.nl/is-bin/intershop.static/WFS/beapharnl-consumersite-Site/beaphar/nl_NL//xlarge/12662.jpg

Deze tekst stond erbij:

Diagnos Anti-Parasiet is een diergeneesmiddel ter bestrijding van wormen, luizen en (schurft)mijten. Verpakt in handige knijppipetten die overdosering uitsluiten. De werkzame stof van het product wordt opgenomen via de huid en biedt vier weken lang bescherming tegen in- en uitwendige parasieten. Anti-Parasiet 150 is geschikt voor knaagdieren zoals ratten, en cavia's en konijnen vanaf 300g. Zonodig na 4 weken herhalen. Werkzame stof ivermectine 150µg per pipet

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Ik lees net dat ik geen links mag plaatsen, maar ik kan de post niet meer wijzigen, mijn excuses. Je vindt het op de site van beaphar

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben ook erg benieuwd Lia of ik iets tegen zal komen aan wormen...we gaan het gauw merken. Ze hebben de stronghold net in hun nekjes gehad!

en idd... ze zitten nu ff apart... voor 2 uur denk dat dat wel lang genoeg is... Snuffel in het hok..Minou in de ren...ogh en ze missen elkaar zo! ze zitten hele tijd te kijken naar elkaar...neusje aan neusje... en proberen een manier te bedenken om bij elkaar te komen...als dat geen liefde is! haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik gaf ze iverquantel en kwamen er wormen uit, ik heb het wel 3xgedaan en pluisje bleef wormen hebben en daarna ben ik over gegaan naar panacur en na de 2de behandeling is hij worm vrij, woensdag vraag ik de da of ik volgende week als nog de panacur mag geven ivm de enting.

En ga ik gelijk vragen over de vlooien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .