Ga naar inhoud

Mr. Keutelaar en Mevr. Zindelijk


Laurien Parmentier

Aanbevolen berichten

Hoi hoi!

Onlangs zijn we verhuisd en hebben we nu een grote woonkamer waar de 2 nijnen continu kunnen rondlopen (behalve als het nacht is of niemand thuis is, dan zitten ze in hun hokje). Voordien konden ze in onze oude woning enkel rondlopen in de slaapkamer (we woonden ng bij m'n vriend zijn ouders en die hebben honden...)

Het probleem is echter dat ons ventje Brownie altijd keutelt en af en toe wel plast onder de zetel (er staan er 2 en het is altijd onder dezelfde zetel). Indy gaat mooi naar haar hokje om haar behoefte te doen.

Er is trouwens een pisbakje te vinden, heb deze al achter de zetel gezet en gevuld met zijn keutels, maar het mocht niet baten --". Indy keutelt ook daar niet in, maar altijd in haar hokje.

Vandaag heb ik alles eens gedweild en heb ik de onderkant van die zetel afgewassen met dethol. Er is namelijk nog een nijn, Moppy, die altijd buiten zit (maar wel eens durft in te breken ;-) ). De reden waarom hij buiten zit, is omdat hij altijd de katten nadoet en achtervolgt die altijd naar buiten gaan...binnen zou hij zich sierlijk vervelen ook. Het is eigenlijk ook mijn mama haar konijn, ze neemt hem binnenkort mee naar haar nieuwe woning.

Ik dacht dat hij misschien wel soms eens onder de zetel is gekropen en dat het daarom is dat Brownie daar ook plast. Vandaar een poetsbeurt met dethol.

Na enkele uurtjes werk, liet ik beide nijnen weer rondlopen en lag de zetel binnen de kortste keren weer vol --"

Enig idee wat ik nu nog kan proberen? :'D

Zou ze heel graag veel laten rondlopen, maar wil niet elke keer mijn arm onder die zetel wringen xD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi!

Onlangs zijn we verhuisd en hebben we nu een grote woonkamer waar de 2 nijnen continu kunnen rondlopen (behalve als het nacht is of niemand thuis is, dan zitten ze in hun hokje). Voordien konden ze in onze oude woning enkel rondlopen in de slaapkamer (we woonden ng bij m'n vriend zijn ouders en die hebben honden...)

Het probleem is echter dat ons ventje Brownie altijd keutelt en af en toe wel plast onder de zetel (er staan er 2 en het is altijd onder dezelfde zetel). Indy gaat mooi naar haar hokje om haar behoefte te doen.

Er is trouwens een pisbakje te vinden, heb deze al achter de zetel gezet en gevuld met zijn keutels, maar het mocht niet baten --". Indy keutelt ook daar niet in, maar altijd in haar hokje.

Vandaag heb ik alles eens gedweild en heb ik de onderkant van die zetel afgewassen met dethol. Er is namelijk nog een nijn, Moppy, die altijd buiten zit (maar wel eens durft in te breken ;-) ). De reden waarom hij buiten zit, is omdat hij altijd de katten nadoet en achtervolgt die altijd naar buiten gaan...binnen zou hij zich sierlijk vervelen ook. Het is eigenlijk ook mijn mama haar konijn, ze neemt hem binnenkort mee naar haar nieuwe woning.

Ik dacht dat hij misschien wel soms eens onder de zetel is gekropen en dat het daarom is dat Brownie daar ook plast. Vandaar een poetsbeurt met dethol.

Na enkele uurtjes werk, liet ik beide nijnen weer rondlopen en lag de zetel binnen de kortste keren weer vol --"

Enig idee wat ik nu nog kan proberen? :'D

Zou ze heel graag veel laten rondlopen, maar wil niet elke keer mijn arm onder die zetel wringen xD

Ohja! Beide nijnen zijn proper in hun hok (plassen en keutelen mooi in een pisbak daar).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kan je in het bakje wat lekkers leggen?Goed dat je het bakje ook uit het hok zet.

Dankjewel voor je reactie!

Nou, ik heb nu een ren rondom hun hok gedaan en daar diezelfde pisbak gezet die normaal achter de zetel stond. Dacht misschien dat het voor Brownie echt nog wennen is in zo'n grote ruimte en dat hij zijn pisplekje niet meer terugvind ofzo.

Zo kan hij wat wennen aan de ietswat kleinere ruimte en kan hij daar kennismaken met zijn nieuwe pisbak.

Indy zit er echter ook bij want zij kan mss dan ook zo leren kennismaken met die pisbak...Wel niet echt fijn voor haar maarja :/ zij kan anders niet naar haar hokje als ze buiten die ren rondloopt.

En dan hebben we het volgend probleem: Brownie springt over die ren heen....heb er nu een deken boven gehangen --"

Er zit al lang hooi in die pisbak, ze eten daar graag van...maar helpt niet echt xD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .