Ga naar inhoud

Leste en Joep, plotseling veel rijden


sjaak en floortje

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Mijn konijnen Leste (voedster, bijna 1 jaar) en Joep ( ex- ram, 2 jaar) zitten al maanden samen.

De koppeling was heftig. Veel vechten, een keer een gewonde en veel moeten ingrijpen. Uiteindelijk ging het prima. Ze accepteerden elkaar, eten en slapen samen en wassen elkaar. Ze zijn niet zo klef als mijn andere stel maar ze maakten ook nooit ruzie.

Sinds een week is het echter aan het veranderen. Het begon ermee dat ik een pluk haar van Joep in de ren vond.

Sindsdien zie ik Leste veel rijden op Joep. Joep loopt hiervoor weg, maar Leste blijft er achteraan lopen om te rijden. Ze vechten niet maar Joep krijgt weinig rust. Ze zitten ook regelmatig gewoon lief naast elkaar. Ze eten samen en liggen ook vaak samen in het toiletje.

Moet ik me zorgen maken?

aangepast door sjaak en floortje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien heeft Leste last van haar hormonen? Heel veel posts op dit forum gaan de laatste tijd over voedsters die plots hevig beginnen rijden, 't is blijkbaar de tijd van't jaar :).

Als het blijft duren, is castreren misschien een optie. Sowieso ook goed om baarmoederkanker te voorkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .