Ga naar inhoud

Help, konijn sloopt zijn hele hok!


BORISenPAULTJE

Aanbevolen berichten

Hallo,

Wij hebben een ex-ram uit de opvang voor onze voedster. Nu zitten ze nog apart want met beide konijnen ging het even niet zo goed met de kou. Onze voedster zit nog aan de medicijnen en de ex-ram doet het nu weer helemaal goed. Hij staat nu in de schuur en heeft een ren om zijn hok waar die de hele dag in kan. Nu is hij bezig zijn hele hok te slopen. Hij is net een bever! Een van de poten van het hok is flink beschadigd en nu is hij het plafond in zijn hok deskundig aan het verwijderen.

Ze moeten nog even apart blijven, want voor de koppeling moeten ze naar binnen en daar vind ik het nu nog te koud voor (zijn buiten konijnen). Hij moet het dus nog eventjes volhouden in de schuur.

Hebben jullie tips om het slopen te stoppen? Ik dacht om er iets vies op te smeren, maarja wat vinden konijnen vies en is niet schadelijk voor ze?

Hoop dat jullie wat tips hebben!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is net een bever... :mdr:

Misschien doet ie dat uit verveling? Hij is nu natuurlijk wel alleen en niet elk konijn ondergaat dat stilzwijgend, sommigen kunnen er goed baldadig van worden geloof ik. Ik zou ook wilgentakken ander takken neer leggen zodat hij misschien het hok met rust laat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij heeft een aantal speeltjes waar hij op kan knagen, maar hier zit hij niet aan.... Dat hij zich verveelt weet ik wel zeker, maar daar komt hopelijk binnenkort verandering in. Hij krijgt van ons wel regelmatig aandacht, maar ik denk ook dat hij vooral 's nachts aan zijn hok zit.

Ik hoop wel dat hij als hij bij zijn vriendin zit hij niet meer zo gaat knagen. Het grote hok heeft wel knaagstrips, maar er is vast altijd wat te vinden om te knagen!

Zijn er bepaalde takken die wat zachter zijn qua hout type? Het harde hout lijkt hij namelijk niet zo lekker te vinden, het zachte hout dus wel....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .