Ga naar inhoud

Bijten op tralies..


Angell

Aanbevolen berichten

Ik heb snowy ( witte van hotot) nu ong. 2 weken in huis hij heeft een hok van 80/50.. Nu ging het de 1e week goed geen problemen maar sinds eergister begon hij steeds aan de tralies te bijten.. Heb een ren gemaakt van 1.75 bij 45 waar hij vanuit zijn kooi zo in en uit kan.. Maar nu blijft hij bijten in het tralies.. Iemand enig idee? Er liggen genoeg speeltjes een lenterol en een huisje.. Ik weet me geen raad..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe oud is Snowy? Uit je verhaal maak ik op dat Snowy een ram is? Heeft hij 24u per dag beschikking over zijn ren?

Waarschijnlijk wil hij eruit en vind hij het alleen in zijn verblijf niet zo gezellig? Misschien had je er zelf al aan gedacht, daarom vroeg ik ook hoe oud Snowy is, komt er een maatje voor hem? Ik denk dat dat wel zal helpen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

oja 7 weken is wel erg jong, hij had eigenlijk nog bij zijn moeder moeten zitten zelfs. waar heb je hem vandaan?

castratie daar moet hij inderdaad nog wel eventjes voor wachten ;) castratie is wel nodig ja, zo kun je hem koppelen aan een voedster. 2 rammen wordt niet geadviseerd, dat gaat vaak mis.

speelt hij met de lenterol? misschien een keukenrol/wc rol gevuld met hooi, om maar iets te noemen om hem te vermaken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja weet het stom.. Na al dat gelees op het forum ben ik beter gaan weten.. Heb hem bij avonturia vandaan.. maar nu nix meer aan te doen! hij heeft de lente rol zelfs al bijna helemaal kaal gevreten! En het toiletrolletje ligt er ook in daar speelt hij af en toe mee.. Ook heb ik zo'n bal met belletje en touwtje met blokjes.. =) het is echt een stouterd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan een wilgentak geven, om te knagen, alhoewel ik niet weet of zo'n jong diertje dat al mag? In de opvang leggen ze wel eens een knuffel bij de eenzame dieren en ik heb dat bij Guus ook gedaan na zijn castratie... Ik neem aan dat hij binnen zit, zo klein, dan zou ik hem veel eruit halen en met hem spelen en knuffelen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja inderdaad maar dit diertje is veel te klein om gecastreerd te worden....en volgens mij duurt het niet heel lang meer eer hij geslachtsrijp is? Na de castratie koppelen. Maar als je hem al 2 weken hebt dan heb je hem met 5? weken opgehaald, is dat een dierenwinkel? Vreselijk zeg... goed dat je je nu in elk geval inleest....en succes met je nijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan via een opvang hulp krijgen bij het koppelen. Er staan hier op BB ook lijsten met konijnenopvang per regio. Zou daar je voedster ook vandaan halen...Ik ben ook via een fokker begonnen, en heb daarna mijn voedsters uit de opvang gehaald, en ben verkocht. Als je ziet hoeveel nijnen daar zitten.....opzoek naar een lieve baas en vriend(in) Kijk even goed om je heen, lees je goed in en dan helpe ze je daar vast en zeker verder...en ik klets makkelijk hoor, maar leer ook nog elke dag weer bij. Geniet lekker van je kleine man!

Link naar reactie
Delen op andere sites

en voel je niet schuldig, je bent nu toch op het forum om het juiste uit te zoeken en te handelen op de beste manier? Ik sloeg mezelf ook voor mijn hoofd, ook al had Guus direct een ruime ren en goed voer etc etc...toch baalde ik dat ik hem bij de fokker weg haalde...maar ik had echt ook nog nooit van konijnenopvang gehoord....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .