Ga naar inhoud

vreemde geluidjes duitse hangoor


jack en olivia

Aanbevolen berichten

hoi,

wij hebben een duitse hangoor ram van 1 jaar bijna.

hij kwam van buiten af maar hier moest hij naar binnen ook vanwege de aankomende castratie. dus raam open en en verwarming uit in de slaap kamer. was een verschil van ons 6 graden met buiten.

ik ken een aantal konijnen geluidjes maar de geluiden die hij maakt vond ik zorgwekkend. niezen doet hij niet.

dus..vorige week woensdag is hij gecastreerd en hij is gecheckt. niks bijzonders te zien volgens da gezond. nog door iemand die magnetiseerd laten na kijken die zegt ook dat hij gezond is.

hij is goed hersteld na de castratie, maar de geluiden maakt hij nog, het is brommen (dat is opwinding dat weet ik) maar hij piept ook, vooral als ik kom of als hij eten krijgt of als hij een binkie maakt. nu heb ik opgezocht dat dit fiepen is, ook niks aan de hand zeiden ze.

als mijn hond zich wast maakt hij een vreemd geluid (honden bezitters weten wel wat ik bedoel) zacht piepen/sterkt uitademend geluid uit neus.

al deze geluiden schijnen normaal te zijn. maar omdat ik ze nog nooit gehoort heb bij konijnen maakte ik me zorgen.

is het zo hoe groter het konijn hoe meer geluid hij maakt?

hij had ook continu een natte neus met steeds een zwarte vlek op ze neus (werd niet erger of minder) en erg warme oren. dus ik maakte me zorgen ook vanwege de geluiden erbij.

eerst dacht ik aan tocht dat van het open staande raam richting de deur trekt. dus gordijn dicht gelaten maar het werd niet beter.

ik heb advies gevraag aan rini (de vrouw die al onze dieren behandeld) ze zegt ik denk dat dit komt door oververhitting, hij heeft een winter pels nog. als onze dame gestressd is krijgt ze ook water uit haar neus.

dus ik heb maatregelen genomen om het koeler te maken voor hem (ook even goed gekamt dat hielp flink)

en ze neus word al minder nat.

kan dit dan toch oververhitting geweest zijn?

offf......

als hij eten krijgt of aan wilgen zit te eten dan begint hij continu zacht te piepen/brommen. alsof hij er wat moeite mee heeft, hij eet prima en drink wel wat aan de vele kant. dit komt denk ik omdat er druppels voor weerstand in het water zitten en die vind hij erg lekker haha.

maar nu zat ik te denken zou hij zere kiezen kunnen hebben?

dat kan ook het water uit de neus verklaren en dat hij piept voornamelijk met eten?

dit is denk ik niet gecheckt met de castratie. hij moet nog geent worden dus dan wil ik dit laten checken.

iemand ervaringen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kan het geluidje niet horen natuurlijk, maar zoals je het omschrijft klinkt het wat als opwinding. In combinatie met het brommen hoef ik de opwinding niet uit te leggen neem ik aan:p bij het eten kan hij het eten zo lekker vinden dat hij over entausiast wordt.

Ik heb een poosje terug een voedster gezien die net bevallen was en haar nest wilde beschermen en liep te grommen zo hard dat ze geluiden maakte alsof ze zich verslikte of stikte zeg maar. Zo vol overgave. Dat was ook een soort piepje.

Nogmaals, ik heb het geluidje niet gehoord dus ik kan niet met zekerheid zeggen dat het niks is. Maar als hij zich verder prima gedraagt zou ik me niet te veel zorgen maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .