Ga naar inhoud

Help, konijn plast alles onder


Annemieke601

Aanbevolen berichten

Hall0,

Ik heb een dilemma, ik heb een erg lief konijntje genaamd Misty. Ze is dus een voedster, ze heeft geen hoknijd, ze is erg lief, likt me altijd. Het enigste wat met name mijn ouders helemaal gek maakt is dat ze alles onder plast.

Eerst dronk ze erg veel, ik vertrouwde dat niet, ik ben toen naar de dierenarts gegaan en het bleek dat ze een blaasontsteking had, ze heeft antibiotica gekregen en daarna heb ik haar plas weer laten controleren, het was nu helemaal goed. Nog met de dierenarts erover gepraat, zij vroeg of ze territorium gericht is, nou integendeel ik kan alles doen, haar huisje pakken, voerbak, toilet alles. Het enigste wat ze doet is mijn hand likken.

Nu is het zo extreem dat ze binnen alles onderplast dat het zijl ervan uit bijt, het zijl wordt helemaal wit. Nu hebben we een ren erom heen gezet binnen, maar ze plast er gewoon door heen. Ik heb al gekeken naar ruimte, speelgoed, ze heeft genoeg ruimte en genoeg speelgoed. Ook haar kooi verschoon ik onderhand om de 3 dagen helemaal en elke dag het toilet, want als ze in haar kooi is doet ze het wel netjes op het toilet gelukkig. Dat heb ikk haar aangeleerd. Nu zegt de dierenarts omdat ze in de puberteit zit dat het daardoor komt.

Ik vraag me af is er echt geen oplossing dat het minder wordt? het gekke is ook dat als ik er ben dat ze niet plast als ik weg ben plast ze alles echt alles onder. Weet iemand een oplossing? Want als het zo doorgaat ben ik bang dat mn ouders haar niet meer deruit willen laten....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik apart vind is dat als je bij haar bent ze niet plast, en als je weg bent wel.

Misschien een soort...tja, hoe noem je het, geval van aandacht trekken ofzo?

Dat ze iets doet wat niet mag om jou aandacht te trekken ofzo.

Hoe oud is ze, en hoe lang plast ze al alles eronder? Altijd al, of sinds kort opeens?

En ik weet niet, maar het zou alsnog sproeien kunnen zijn. Territorium gericht dus.

Ik weet wel dat mijn hamster ook niet territorium gericht was, bij hem mocht ik ook alles doen,

maar hij plaste wel over bepaalde dingen heen ondanks dat.

Maar oke, nu ben ik geen konijnen expert hoor, ik gooi gewoon mijn gedachtes eruit. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik apart vind is dat als je bij haar bent ze niet plast, en als je weg bent wel.

Misschien een soort...tja, hoe noem je het, geval van aandacht trekken ofzo?

Dat ze iets doet wat niet mag om jou aandacht te trekken ofzo.

Hoe oud is ze, en hoe lang plast ze al alles eronder? Altijd al, of sinds kort opeens?

En ik weet niet, maar het zou alsnog sproeien kunnen zijn. Territorium gericht dus.

Ik weet wel dat mijn hamster ook niet territorium gericht was, bij hem mocht ik ook alles doen,

maar hij plaste wel over bepaalde dingen heen ondanks dat.

Maar oke, nu ben ik geen konijnen expert hoor, ik gooi gewoon mijn gedachtes eruit. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .