Ga naar inhoud

Is dit voedingspatroon goed??


Jolien_1999

Aanbevolen berichten

Hey,

Ik heb 3 konijnen die 1,120 gram wegen per konijn.

-'s morgens

10 gram biks per konijn(zondags een klein stukje brood)

'middags niks

's avonds als ik terug kom van school

Terug 10 gram biks per konijn.

Een paar uur later

Een groente- en fruitschotel

In die schotel zit

- 2 a 3 wortelen(zijn hele kleine worteltjes)

- een blad andijvie

- wortelloof van die wortels

-1/3 banaan(als die er is)

-1/6 appel(als die er is)

- witlo(o)f 1 a 2 stronken.

En natuurlijk onbeperkt hooi en water.

Wat dan uitkomt op 450 gram in totaal.

Is dit goed of teveel??

XXxJolien

Link naar reactie
Delen op andere sites

In grammen is het goed je zou misschien wel kunnen kijken naar het aantal suikers. Je geeft ze nu wortel, banaan én appel, in alledrie zitten veel suikers. Ik zou het beperken tot 1 van die 3 geven per dag. Iets meer dan 1 blad andijvie mogen ze ook wel hebben :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sluit mij aan bij Nalapuk, ik vind ook dat je een pietsie teveel suikers geeft, misschien kan je dat een beetje minderen? Ik zou ook de andijvie naar boven doen dan in ruil, zoals zij ook al zegt. Ik vind de witloof prima bij 1 stronk en veel bj 2 stronken, maar dat is puur persoonlijk en heeft geen sterke onderbouwing ofzo, ik zou het gewoon zelf niet doen omdat er dan minder hooi gegeten wordt. Als ze prima hooi eten hoef je dat natuurlijk niet te veranderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar die appel en banaan zijn echt kleine stukjes. Het zijn kleine bananen en redelijk kleine appels. En als die appel en banaan niet in huis zijn krijgen ze dat niet of als ik geen zin heb in een appel en banaan heb krijgen ze het niet.

Je vraagt toch om advies ;) het is geen ramp dat je dat geeft maar als je ze echt het beste wilt geven kun je beter maar 1 suikerrijke groente of fruit per dag geven en dan een kleine hoeveelheid en in plaats daarvan bijvoorbeeld de andijvie wat opschroeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .