Ga naar inhoud

Help: Minder eten


Megan

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik heb 2 konijnen. Vanmorgen toen ik boven kwam, kwam de ex ram enthousiast bij de ren staan voor eten. De voedster lag en kwam pas naar me toe toen ik naar haar toe kwam en het eten neerzette. Toen at ze wel maar na een paar brokjes liep ze weg en ging ze liggen. Ze is nu wel alert, ze speelt met de tunnel en het lege etensbakje. En ze knaagt aan een perentak.

Dus eigenlijk niet zoveel aan de hand maar ze eet wel minder. En normaal stormt ze op de ren af en loopt ze haar ram omver voor een bakje brokjes.

Wat moet ik nu doen? Dierenarts of niet? Ik vind het altijd eng met konijnen om het aan te kijken enzo, ik wil natuurlijk niet dat er straks wat gebeurt.

Het is denk ik dus geen gas want het is niet acuut maar ik dacht misschien aan verstopping ofzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou haar zeker even na laten kijken door een dierenarts, weinig gaan eten kan ook een teken zijn van haken op de kiesjes. Eet ze ook anders dan normaal tijdens het eten? Meer smakken, speekselgeluiden, met de kop trekken of onrustig heen en weer huppen met eten in de bek?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Hupje heeft ook elke 3 maanden last van haakjes helaas. Ik merk aan haar dat ze dan inderdaad minder gaat eten, vooral de harde biks brokjes laat ze snel liggen. Maar ook trekt ze dan gekke bekken en zoals hierboven ookal staat, vieze speeksel geluidjes. Alsof haar hele mond 1 speekselbal is. (Bij gezondheid heb ik een forum geopend met ook filmpjes daarvan, het topic heet 'wat een pech heeft Hupje'. Misschien herken je er iets van. :)

En de dierenarts laten kijken is een goede optie. Mijn dierenarts kan de haakjes bij Hupje alleen zien onder narcose omdat ze zo ver achter in der mond zitten. Dus niet meteen opgeven. Ik ben er ook 3x voor terug geweest totdat de DA onder narcose pas ontdekte dat er toch 2 inieminie kleine haakjes zaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .