Ga naar inhoud

Problemen !!!!


Reusje

Aanbevolen berichten

Er zijn tunnels in de ren nu gaan we die controleren op padden en dode cavia's brrrrrrrrrrrrr.

Hoe ga je dat aanpakken...moet je alles uitgraven dan ?

Ohhhhh, wat een vreselijke smerige klus !

Jee, heb het echt met je te doen...

Sorry voor mijn grapje over dat kloppen, dit is echt niet leuk Nancy !

Is er geen verdelgingsmiddel voor die beesten ? Rattengif in die goot ofzo ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

ben eens gaan googelen....dit deed bij mij nl een belletje rinkelen....

Leger moet giftige reuzenpad bestrijden

CANBERRA - In de jaren dertig van de vorige eeuw is de giftige reuzenpad vanuit Engeland in Australië geïntroduceerd als middel om van een bepaalde kever af te komen, die de suikeroogst bedreigde. Zoals het vaker gaat wanneer de mens ingrijpt in de natuur, werd het evenwicht hierdoor danig verstoord. De padden vermeerderden zich bij gebrek aan een natuurlijke vijand zo snel, dat er inmiddels tweehonderd miljoen exemplaren van op het continent rondlopen. Twee keer per jaar legt het vrouwtje van de reuzenpad tussen de 8000 en 35000 eitjes. Als gevolg van de overbevolking onder de padden zijn diverse inheemse soorten ernstig in aantal afgenomen, zoals slangen, varanen en buidelmarters

Voila, dit artikel had ik eens in de krant gelezen: Is misschien een oplossing? Vangen en de vriezer in? Lijkt me nog een redelijke "diervriendelijke" manier. Vergif bestaat er blijkbaar niet om deze beestjes te bestrijden...

Padden meppen

Het Australische parlementslid David Tollner heeft opschudding veroorzaakt met zijn aanpak van het paddenprobleem. Want dat de reuzenpad een probleem is in Australië, daar is iedereen het wel over eens. Zeventig jaar geleden werd de Bufo marinus geïmporteerd om de insecten te bestrijden in de rietsuikerplantages. Dat experiment werd een ecologische ramp. De giftige padden worden opgegeten door hagedissen slangen, die daardoor nu met uitsterven bedreigd worden. Ieder jaar rukken ze vijftig kilometer verder op en dit jaar bereikten ze het Noord-Australische stadje Darwin.

Wie stopt de opmars van de reuzenpad? De lokale regering schreef een prijsvraag uit. De conservatieve politicus David Tollner had wel een idee: sla ze verrot met een baseball knuppel of een golfclub. Toen mensen verontwaardigd reageerden, zei Tollner dat ze het vroeger ook zo deden. Dieractivisten stellen een humane methode voor: stop de pad in het vriesvak en laat hem rustig doodvriezen

Link naar reactie
Delen op andere sites

O bedankt Caroline,

Het is wel serieus hoor want die man van de gemeente is echt lang bezig geweest in de gracht. Véél mensen hun tuintje komen uit op de gracht dan loopt hij verder in een vaart.

Mijn tuin is nu denk ik padvrij. Tegen de draad in de tuin is plastiek gespannen. (een tip van die man).

Een draad onder de ren waar ze lopen is onmogelijk het is 250 m² groot begin dat maar in te graven.

Die man heeft mij belooft dat hij de komende dagen zijn ronde blijft doen, hij had zelfs een fret bij:hmmm::hmmm::hmmm: beestje werd bijna dol van de geur van onze konijnen:bounce::bounce::bounce:

Link naar reactie
Delen op andere sites

in de vriezer leggen ,en dan per ongeluk der eentje uit halen en in de frituur pan gooien,hahahahahahaha,

nee grapje sorrie

of het meer dier waardig is weet ik niet ,misscha doet dat met zieke spinnen maar het lijkt me een zeer langzame pijnlijke dood (of juist niet ?)

ik zou ook niet in een vriezer gegooid willen worden om dood te gaan,maar goed een vieze leelijke pad die je konijnen en andere diere ziek maakt is wel een ander verhaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Levende padden in je vriezer stoppen ?

Wie komt er op DAT idee !!! Caroline zeker ?

Met 'draad' bedoelen jullie gaas zeker ?:$

Moet je geen konijnen hebben die aan het gaas eten, kunnen daar die padden weer....ehm....doorheen ? HOE komen ze eigenlijk in de ren ? DOOR het gaas/draad...onderdoor ?

Wel lief dat je man 's nachts ook rond gaat kijken...Wat doet hij er eigenlijk mee als hij ze ziet ?

Jemig wat een gedoe....

en dan nog het raadsel van je cavia's ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit de autopsie is dus wel degelijk gebleken dat het van de padden is. Ze krijgen zelfs een soort hartstilstand zat erbij het verslag.

Morgen gaan ze kijken wie er een vijver heeft in de buurt waar die beesten normaal zullen gezeten hebben.

Geen cavia's te zien juist die we nog vanmorgen kunnen pakken hebben. We missen er 9.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Padden giftig meestal wel.Ik heb hier ook veel padden gelukkig kunnen ze niet bij de konijnen komen.Maar proberen regel matig in te breken in de hokken zal er zo foto´s over plaatsen.

Wat frituren betreft:bounce::bounce:Ik heb hier een naakt slakken plaag!!!al jaren.

Dus vorig jaar stond mijn frituur pan in het tuin huis af te koelen zonder deksel.Een dag later doe ik de deksel er op.Weer een week later de pan aan.Ik hoor wel wat geknetter maar dacht dat is het vocht van de kroketten.:boxing: Niet dus waren 6 naakt slakken gefrituurd en wel.

Ik ging over me nek.Dus pan met inhoud en al bij het vuil gezet.Ik was er berhoorlijk ziek van

hier de foto´s van mijn padden stalkers.

foto=IXZG4LI7.jpg

foto=VGO6VVT4.jpg

Ja hij balanceerd op het randje.

foto=RWFJBYNX.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het op de moment jammer dat ik vandaag geen foto gemaakt heb ....dit is een mini tegenover die bij ons. Zij zijn de grote van een handpalm en hebben een enorm dik lijf dat over hun pootjes hangt. Je ziet bijna geen poten. En puisten gewoon niet normaal echt vies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .