Ga naar inhoud

Bij loslopen overal aan knagen


Suusje33

Aanbevolen berichten

Hallo,

Wij hebben sinds vorige week woensdag een franse hangoor van nu 9 weken, hij is in zijn hok al ontzettend tam. De fokker zei dat ik hem beter een paar weken in zijn hok kon laten zodat hij kon wennen, maar hij was al snel gewend en houdt van (veel) aandacht.

Dus nu laat ik hem al een paar uur per dag in de huiskamer lopen, maar hij knaagt echt overal aan, aan de stoelpoten, mijn schoenen of sloffen ( net wat ik aan heb) tafel noem maar op... Ik heb een doos voor hem neergezet en een wilgentakje, maar al het andere lijkt interessanter, kan ik dit corrigeren op een of andere manier? Want ik wil hem niet 'bang' maken ofzo maar kan het niet hebben dat hij alles kapot knaagt...

Iemand tips???

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je franse hangoor in huis los loopt zal hij lekker ergens aan willen knabbelen. Je kunt een konijn niet straffen daar zal hij alleen agressief van worden. Lijd hem af, zet hem ergens anders neer en geef hem iets waar hij wel op mag knabbelen dus een wilgentak of een stuk fruitboom, of knaaghout, knabbels, speelgoed die je in de dierenwinkel koopt. Elke keer dat je ziet dat hij ergens aan komt geef je hem de tak of speelgoed of breng je hem naar de tak toe. Een konijn is geen intelligent dier maar zal dingen uit gewoonte doen, zorg dat knagen aan een boomstronk een gewoonte wordt voordat de gewoonte is om aan je plinten te knagen want je zult het niet meer afgeleerd krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .