Ga naar inhoud

Forceren tot HFST


Ruthie

Aanbevolen berichten

Vandaag een zak HFSt gekocht. Stitch at zonder problemen deze brokjes. Roxy heeft ook 1 brokje gegeten, maar deze avond wou ze helemaal geen eten. Ik heb het gemengd met hun oude biks en ook dit wou ze niet, tot ik er de HFST uit haalde. Ook uit mijn hand wou ze dit niet eten, enkel als ik het brokje HFST uithaalde, toen wel.

Hoe zou ik dit kunnen oplossen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geduld? Ik weet het niet misschien moet ze gewoon even wennen, het is toch de eerste dag dat je het geeft?

En je kunt het aantrekkelijker maken door er misschien wat lekkere kruiden of iets dergelijks overheen te doen of het op een leuke manier aan te bieden (voederbal, verstopt)

Ben gewoon even wat aan het bedenken hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn man zegt altijd, als ze honger hebben eten ze het wel :D Mss is dat waar. Wel in de gaten houden dat hij hooi blijft eten. ;) Niet te lang laten duren natuurlijk.

Hier eerst ook SS geven en sinds kort een zak HFST in huis. Hij moest er eerst ook niets van weten maar inmiddels eet hij het, minder happig maar eet ruim voldoende. Zou het toch eens proberen zo met HFST en als hij echt niet eet dan rest je niets anders dan een andere brok te halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dat eerste brokje wou ze dan weer wel, tenzij ze daar toen ook niet zo zot van was.

Mja, het probleem is dat het voederaanbod in Belgiƫ nogal beperkt is en SS is mij echt te duur, sorry. En wat ze nu kregen was niet zo goed als HFST. Daarom dat ik overgeschakeld ben. Wat ze nu krijgen bevat coccidiostaticum en de waarden waren ook niet zoals het zou moeten.

Straks nog eens proberen op hoop van zegen.

@Dorieke_: is Rabbit select geen gemengd voer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen kregen eerst Puik original te eten (vonden ze fantastisch) en ben nu overgegaan op HFST. Daar moesten ze eerst ook niets van hebben. In het begin kregen ze 50/50 van beide soorten voer totdat de Puik op was. Ze visten iedere keer alle oude korrels eruit en lieten hun HFST liggen maar aten in de loop van de dag uiteindelijk toch hun bakje leeg. Nu krijgen ze alleen nog maar HFST en dat gaat goed al schrokken ze het iets minder snel naar binnen dan hun oude voer.

Misschien moeten jouw konijnen eerst vergeten dat er ook zoiets bestaat als veel lekkerder voer voordat ze het goed gaan eten. Ik kreeg bij mijn dieren nl de indruk dat ze gewoon iets hadden van "Meh, lust ik niet, ik wil dat andere" maar uiteindelijk gewoon honger kregen en het toch maar opaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is nu ook wel dat Stitch het wel eet. Dus als Roxy het laat liggen kan ze er later niet meer van eten want tegen dan heeft hij het al opgegeten. En dan heeft hij natuurlijk veel teveel binnen en zij te weinig. En ik kan het nergens apart zetten voor haar of ze zouden niet meer samen kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ram moest er in het begin ook niks van weten, maar dat is al vrij snel goed gekomen.

Hij weet nou vaak niet hoe gek hij moet doen als hij HFST brokjes krijgt, is er erg gek op.

Ik zou het voorlopig dus gewoon aan blijven bieden.

Misschien dat je het zo nu en dan als snoepje kan geven zodat ze aan de smaak kan wennen?

aangepast door Stamper2011
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .