Ga naar inhoud

Freya haar vieze achterpoten schoonmaken!?


ShinLi

Aanbevolen berichten

Freya, mijn hangoorvoedster van middelgroot formaat heeft eigenlijk altijd wel vieze achterpoten. Maar zodra het herfst/winter wordt, het weer wordt natter, dan heeft ze gewoon hele zwarte achterpoten. Haar zuster Gwyn heeft eigenlijk nooit zulke vieze achterpoten, dus het lijkt mij een kwestie van zichzelf niet goed schoonhouden daar.

Nu heb ik zondag alle nijnen even nagekeken, en Freya haar achterpoten zijn zo vies dat de vacht helemaal aan elkaar vastzit (van de viezigheid). Dus nu wil ik de achterpoten graag weer even schoonmaken. Normaal doe ik dat in de keuken, lawwarm water, en als het echt vies is gebruik ik wat konijnenshampoo (spoel ik natuurlijk heel goed uit), droog ik haar goed af en ze gaat weer naar buiten. Maar nu is het natuurlijk 5 graden buiten, dus zullen de poten een stuk droger moeten zijn (plus anders worden ze weer meteen vies lijkt mij) voordat ze weer naar buiten toe mag.

Zou het een goed idee zijn om haar na het afdrogen even een half uurtje in het hok te houden (staat gelijk aan buitentemperatuur) in een panelenren met op de grond handdoeken? Zodat de poten even goed kunnen drogen? De poten moeten echt wel gewassen worden, uitstellen kan dus eigenlijk niet. En het is nu al wel 5 graden, en niet vriesweer in ieder geval!

Hebben jullie eventueel nog wat tips voor mij? Of misschien een andere optie om haar poten zo snel mogelijk zo goed mogelijk droog te krijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kan ik de hele poten wel kaalknippen haha. Ik wil er ook niet teveel afknippen. Ben er vanmiddag niet meer aan toe gekomen (in slaap gevallen >.>). Morgenochtend maar even, dan zal ik ook wel even een fototje maken van haar achterpoten. Zowieso doe ik eerst lauwwarm water. Mocht het echt niet lekker losweken was ik het met een heel klein beetje shampoo wat ik dan heel goed uitspoel. (heb wel speciaal shampoo voor nijnen, is natuurlijk nooit goed, dus daarom goed uitspoelen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .