Ga naar inhoud

Groenten waar ze lang over doen?


nalapuk

Aanbevolen berichten

Als ik het hok schoonmaak van de nijnen geef ik ze altijd wat groente zodat ze daar lekker mee bezig zijn in plaats van mij in de weg lopen. :P Mijn konijnen gaan namelijk op de stoffer en blik zitten, rennen door iets heen als ik dat net bij elkaar heb geveegd, etc haha! :he:

Ik merk echter dat ze de groente toch al best snel ophebben. Ik vroeg me af over welke groentes jullie konijnen misschien wat langer doen omdat het net even wat meer knaag-moeite is oid?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe ik normaal ook maar is nu ff niet mogelijk omdat ik tijdelijk weer bij mijn ouders woon voor een paar maanden. Ze hebben gewoon een ren maar als ik daarin zit om schoon te maken lopen zij daar dus ondertussen ook. Ik kan niet van mijn ouders vragen om voor mijn nijnen de hele tuin konijn proof te maken haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

En een tak met blaadjes eraan? Daar waren ze bij mij altijd heel erg zoet mee. Grappig, de mijne willen ook constant op het blik gaan zitten. :P Ik schuif ze gewoon aan de kant, want de hokken moeten gewoon schoon zonder teveel gedoe. Ik kan nl niet altijd de konijnen optillen en ze laten lopen in de serre, want ik krijg ze gewoon niet meer in hun hok (geef ze es ongelijk). ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is wel een idee! Haal jij die dan gewoon zelf van de bomen af? Ik vind dat altijd een beetje eng omdat best veel bomen niet goed zijn toch en ik ben helemaal niet zo goed in bomen herkennen haha :he:

Haha ja ik moet er wel om lachen hoor, de ene gaat op het blik zitten, de ander loopt te knuffelen met de stoffer :P maar soms heb je haast en is het niet zo handig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt er een wilgentak inleggen, dat is veilig en vinden ze erg lekker.

Bij mij staat de ren zo dat ze de bijkeuken in kunnen als ik bezig ben met schoonmaken. Daar staat het hooi, de kruiden, hun brokjes etc. Dat vinden ze zo interessant dat ze vaak helemaal vergeten dat ze van plan waren om mij te 'helpen' met het schoonmaken van hun hok.

Ik moet alleen wel oppassen dat ik niet over ze struikel als ik heen en weer loop :mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het werkt idd wel om ze in het hok te doen terwijl ik de ren aanveeg, alleen andersom werkt niet :P als ik ze weer in de ren laat en ik doe zelf het hok dan komen ze me idd even "helpen" haha. Voor dat moment zou het dus fijn zijn iets in de ren te leggen waar ze drukken mee zijn. Een wilgentak is een goed idee! Maar waar haal je die vandaan? Gewoon zelf uit het bos weghalen of?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hangt er vanaf waar de wilg staat natuurlijk. In de meeste bossen staan niet zo veel wilgen.

Vraag anders eens aan iemand die wel weet hoe een wilg eruit ziet om even een wilg in de buurt van je huis aan te wijzen. Welke soort maakt niet uit.

Ik heb de laatste tijd zo ongeveer halve bomen in de ren liggen, die wilg ligt juist in de weg tijdens het schoonmaken. Maar het is wel een goede tip, om tijdens het schoonmaken een tak neer te leggen, ik ga het ook eens proberen. Want ik heb geen hok en ik word er knettergek van dat steeds de veger uit mijn hand wordt getrokken en aan het blik wordt gesjord, en dat je je niet even om kan draaien of het blik wordt alweer leegekiept, ze zitten alweer in de doos met schone kranten te plassen of de zak met stro wordt kapotgetrokken, ze gaan net zitten waar je moet zijn etc. Ze kunnen hun lol niet op volgens mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken zelf alleen een treurwilg, daar van staat er wel één in de buurt hier maar dat is op korte afstand van een weg en heb ik gelezen dat dat dan weer niet goed is vanwege uitlaatgassen?

Haha Lonja ik ben ergens wel "blij" dat ik niet de enige ben met zulke helpgrage konijnen ;) soms kan ik ze wat hoor haha maar meestal moet ik er wel een beetje om lachen. Bij mij is het vaak dat ik net iets bij elkaar heb geveegd, dan wil ik het op het blik doen om in de vuilniszak te kiepen... racet de één door mijn keurig geveegde hoopje heen om daarna op het blik te gaan zitten terwijl de ander de vuilniszak kapot aan het maken is. :he:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja precies, dat is het meer, dat je er zo dus nogal lang over doet. Bovendien moet je echt uitkijken waar je gaat staan of waar je veegt, ik heb er al 1 per ongeluk een botsing met de bezemsteel gegeven, ik hoorde echt *tok* dus dan is het niet meer zo leuk want het is niet de bedoeling dat er ongelukken gebeuren.

Klaver vindt het ook heel leuk om als ik gehurkt zit in mijn nek te springen, normaal vind ik dat prima, maar ik ben ook al een keer tijdens het schoonmaken opgestaan terwijl zij op mijn rug wilde springen waardoor ze terugviel. Ik ben dan met andere dingen bezig en ik kan me dan niet continu met hen bezig houden. Spelen doen we wel weer als de ren niet schoongemaakt hoeft te worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij werkt wilgentak inderdaad het best. Daar zijn ze best wel ff zoet mee.

Ik doe meestal het hok dicht als ik ga schoonmaken, maar dan gaat mevrouw voor het deurtje heen en weer lopen en proberen op het hok te klimmen omdat ze niet begrijpt dat ze er ff niet bij mag. Ze wil ook nog weleens proberen mij weg te duwen omdat ik de weg zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha geweldig al die nijnen die zich bemoeien met de schoonmaak. Dat wegduwen ken ik ook ja... voel ik opeens een kop tegen m'n been duwen en als dat niet werkt komt ie met z'n pootjes op mn been staan en me echt zo aan kijken van "hee wat doe je?"

Maargoed ik ga dus maar eens wilgentakken proberen te regelen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Knolselderij is voor dé oplossing. Soms gooi ik er een hele in, en dan ga ik schoonmaken.Wat bij mij ook helpt, is eerst boven in het hok schoonmaken en dan een bakje met biks wegzetten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Knolselderij is voor dé oplossing. Soms gooi ik er een hele in, en dan ga ik schoonmaken.Wat bij mij ook helpt, is eerst boven in het hok schoonmaken en dan een bakje met biks wegzetten

Bedankt voor de tip! Knolselderij met knol en al neem ik aan (daar lijken ze me idd wel lang over doen) of alleen het groen? En kan ik dat gewoon bij de supermarkt halen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik haal ze altijd bij de c1000, daar is het alleen de knol. Heb ze daar nog nooit gezien met het groen. Ik denk dat ze het ook gewoon bij andere supermarkten verkopen, alleen bij de aldi niet. Ik zou alleen even kijken of ze niet te veel groenvoer naar jouw zin krijgen, bij mij stoppen ze op een gegeven moment, en dan eten ze de volgende dag verder. Maar ik weet niet of jouw konijnen kunnen "doseren", haha.

Bij de c1000 is ie trouwens 99 cent

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .