Ga naar inhoud

Bloed in hok, voedster likt het op?


nalapuk

Aanbevolen berichten

Ik ging net het hok schoonmaken en ontdekte toen een paar kleine drupjes bloed in het hok. Meteen paniek natuurlijk! Dus ik mijn ram controleren en terwijl ik dat doe zie ik dat mijn voedster het bloed op likt? Het zou dus kunnen dat er best veel bloed ligt maar zij het steeds oplikt!

Mijn ram is erg makkelijk met aanraken dus heb ik volledig kunnen checken en die lijkt het niet te zijn. Voedster heb ik een tijdje geobserveerd en ik kan aan haar ook niets zien. Zij is een stuk schuwer dus het is voor haar en mij geen pretje als ik haar moet onderzoeken... is het beter om dat toch te doen?

Heeft iemand ervaring met waarom ze bloed op likken en is het dan waarschijnlijk dus dat van haar of wil dat niets zeggen?

En iemand enig idee waar het bloed van kan zijn? Beide nijnen eten en drinken gewoon als normaal, keutelen als normaal en springen in het rond als normaal. Ook zie ik ze onderling nog even lief doen dus dat ze elkaar gebeten hebben lijkt me ook sterk.

Ik hoop dat iemand een idee heeft!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je niet kan zeggen dat degene die het bloed oplikt ook degene is die bloedt. Ik denk wel dat het niet zo vreemd is voor een prooidier om geen spoor van bloed achter te willen laten en te verbergen dat er iets mankeert.

Hoe dan ook zou ik je voedster toch op proberen te pakken, desnoods met zijn tweeën, en even goed onder de pootjes kijken. Kijken of er geen wondjes aan de poten zitten, controleren op sore hocks, en ook bij haar geslachtsdeel even checken. Misschien ook de urine goed nakijken of er geen bloed tussen zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat het geen sore hocks is heb ik kunnen zien omdat ze op een gegeven moment helemaal op dr tenen omhoog stond en ik kon zien dat er aan haar achterpoten niets is. Ben nu idd bang dat het van binnenuit komt uit de blaas of baarmoeder... ik ga haar morgen dan toch maar even bekijken als het lukt. Al zat in het toiletje geen bloed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha nee gelukkig is dat het in ieder geval niet :) mijn ram is gecastreerd.

PipenNero, ik denk inderdaad dat ik het zo doe. Ik houd ze super goed in de gaten nu en zie ik weer een drupje dan ga ik met ze naar de da. Het kan nu natuurlijk ook gewoon van een schrammetje ofzo zijn geweest. Of misschien een drupje hele rode urine ofzo. Ze gedragen zich volledig normaal dus ik probeer me niet te veel zorgen te maken maar wel goed op te blijven letten. Thanks :)

aangepast door nalapuk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .