Ga naar inhoud

plakpoep


LaurieV

Aanbevolen berichten

Ons konijntje heeft heel vaak blindedarmkeutels aan haar kontje plakken en ook in huis liggen er soms heel veel. Het is niet elke dag maar vandaag was het opeens weer echt veel. Ik geef al maar 10g biks en heb het groenvoer ook wel voldoende opgebouwd denk ik.

Ze is nu 3 maanden ongeveer en eet 2 hooiruifjes per dag leeg. Ze krijgt dus ook 10g biks maar dat geef ik niet elke dag omdat ze dus zo vaak die BD keutels heeft.

Hierbij geef ik elke ochtend een stuk of 4 bladen witlof en een handje andijvie, wat ik dus ook heb opgebouwd.

Wat kan dit zijn en ligt het aan de voeding of toch iets anders?

Oh ja ik heb ook een paar dagen geleden een ontwormingskuurtje gedaan, een pipetje dat je in de nek moet spuiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ten eerste; is het echt plakpoep of zijn het blindedarmkeutels? Blindedarmkeutels schijnen jonge konijnen wel vaker niet helemaal goed te eten. Plakpoep moet er gewoon niet zijn.

Als ze geen groenvoer krijgt, is het dan niet? Want ook al heb je het opgebouwd, sommige konijnen reageren op bepaalde groenten.

Ook de ene keer wel biks en de andere keer niet is misschien juist niet zo goed, ze moet er dan iedere keer weer aan wennen.

Misschien dat het soort biks ook nog uit maakt, het is geen gemengd voer of wel?

Verder zou je nog een ontlastingsonderzoek kunnen laten doen, ik weet niet of zo'n ontwormingskuur alle soorten wormen aanpakt en dan kan je gelijk even laten testen op coccidiose.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het vooral blindedarmkeutels zijn waar ze dan heeft op gelegen.

Ik denk dat het toch misschien aan het witlof ligt, want gisteren had ik iets meer als anders gegeven en toen had ze het veel erger.

De biks is niet gemengd, maar ook niet van een speciaal merk of zo. Ik zal misschien eens proberen om even geen witlof te geven en dan wel elke dag 10g biks.

Bedankt voor het antwoord!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .