Ga naar inhoud

Konijn nu een trauma?


MM12

Aanbevolen berichten

Een van mijn konijnen wist vandaag te ontsnappen. Gelukkig kijk ik altijd toe wanneer ze buiten lekker aan het hoppen zijn en zo kon ik er gelijk achteraan. Alles goed en wel, ik deed gewoon rustig aan, ik nam de tijd en joeg hem niet op. Het konijn "Moos" is niet gewend om opgepakt te worden. ( dit moet ik nog gaan oefenen ;) ) dus glipte gauw bosjes in zo gauw ik hem wou pakken. Ik zag dat het al gauw donker werd dus ik vroeg een buurman of hij me wou helpen. Binnen 30 sec had hij hem. Maar hoe... Hij greep hem gewoon bij de oren en gaf hem zo aan mij. Hij hing dus minder dan 10 sec aan zijn oren. Maar wat vond ik het een verschrikkelijk aangezicht! Ik vond het zo zielig! Het is een kruising van iets met een Vlaamse reus dus hij heeft flinke oren en ook een aardig gewicht.

Nu is mijn vraag, krijg hij hier nu last van? Hij heeft niet gepiept of iets dergelijks en hopt nu ook vrolijk in z'n hok. Maar het zit me gewoon dwars :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha ik ben ook gewoon overbezorgd hoor. Hij lijkt wel tevreden te zijn. Maar ik weet niet of er iets had kunnen gebeuren wat niet direct aan de buitenkant te zien is. Mijn andere konijn "Max" heb ik een tijdje mee geoefend en die is nu al wel degelijk makkelijker op te pakken. Kleine stapjes met beloning. Het werkt wel degelijk. Alleen het mannetje, Moos dus, is wat eigenwijs ;) Maar misschien gaat het me inderdaad niet lukken, maar kan het altijd proberen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel zo leuk voor je konijn om het niet te doen. Het is gewoon dood-eng voor een konijn en je bereikt er niets mee, want je hoeft ze toch niet op te pakken, behalve om hooguit af en toe naar de dierenarts te gaan, als dat al nodig is? Dus waarom zou je het hem aandoen? Daar krijgen ze eerder een trauma van denk ik dan 1 keer aan de oren oppakken.

Gelukkig dat het konijn er niets aan over heeft gehouden, het is vooral heel pijnlijk denk ik, maar een konijn laat het niet gauw zien als hij pijn heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .