Ga naar inhoud

Keutel met een lange haar eraan


dannycnl

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

Vanochtend even de konijnen bekeken en zag ik dat bij onze voedster er een keutel aan der kont hing.

Ik me vriendin erbij geroepen en ze haalde de keutel weg.

Het bleek alleen een keutel met wat haren te zijn.

Haartjes heb ik wel vaker gezien in de keutels maar dit was echt een sliert.

Het was geen kettingpoep maar gewoon 1 keutel met een klontje haren eraan van ongeveer 1,5 cm lang.

Verder heb ik in het hele hok nergens dit kunnen vinden in de toiletjes.

Ze eet verder gewoon en drinkt verder gewoon.

Ik weet dat dit komt doordat ze in de rui is maar wat moeten we nu doen?

Moeten we het gewoon even in de gaten houden of moeten we andere actie ondernemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie ik hier inderdaad ook weleens, vooral bij Hupje, precies zoals jij het beschrijft. 2 weken geleden heeft ze een verstopping gehad, van der haren dus.. Toen dit loskwam had ze ook deze keutels wel eens.

Verder heeft mijn overleden voedster weleens draadjes uit de handdoek getrokken, en kwam dus soms ook een draadje helemaal verweeft in der keutel tegen. (Lekker opvallende kleur, knalroze!) :P

Ik denk dat het juist alleen maar goed is dat dit eruit komt, dat het geen verstopping vormt. Ik heb bij Hupje weleens echt een ketting eraan zien hangen van misschien zelfs wel 10 cm. Keutel, haren, keutel, haren, keutel, haren etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier zie ik bijna elke dag een kettinkje met 2 keuteltjes. Moet ik hiermee naar de DA of is 1tje per dag niet zo erg? Ik weet niet van wie ze zijn maar ik vermoed van Roxy (haar keutels zijn iets lichter van kleur dan die van Stitch). Het zijn wel de haren van Stitch (van als ze hem likt) want hij kan zich niet meer groomen door extractie van de voortanden, hoewel ik hem elke dag borstel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang het er maar uitkomt is het geen probleem. Hupje heeft 1 dag last gehad van die verstopping, de DA gaf me toen pijnstillers, spul om de darmen mee te stimuleren en wat voor katten bedoeld is voor haarballen, maar dit kon ik beter gewoon bij een dierenwinkel halen omdat dat veel in de prijs zou schelen. :) Ik heb hier ook weleens gelezen dat verse ananassap goed helpt tegen haarballen, maar daar heb ikzelf geen ervaring mee. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .