Ga naar inhoud

Geperst hout?


Cubi

Aanbevolen berichten

Wij hebben hier stukjes ondervloer liggen van geperst hout (bijna een soort papier substantie), dit voor onder de boxen zodat de vloer niet beschadigd tot we een andere oplossing hebben. Maar kleine Cubi is echt geobsedeerd met die vloer, hij eet het niet volgensmij maar sloopt het wel. Aangezien Cubi een meester uitbreker is en regelmatig op die ondervloer afvliegt vroeg ik me af of ik zo'n stukje in zn kooi kan leggen?

Want ik weet dus niet zeker of hij het eet of dat het kwaad kan als hij het eet.

Voor zover ik kan zien zitten er geen chemische stoffen oid in het hout, maar er staat ook niet echt veel op de verpakking.

*edit*

Ik hoor net dat dit houtvezelplaat zit en na wat googlen is dit altijd van 100% geperst hout, waarbij een kleine hoeveelheid lignine vrijkomt door het persen. Wat voor hout is dan weer niet duidelijk maar dat zal wel verschillen.

aangepast door Cubi
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geperst hout bevat voor zover ik weet steeds veel lijm (om het samen te houden en glad te krijgen) en vaak ook (goedkoop) naaldboomhout. Ik zou het dus zeker en vast niet geven. Je weet niet wat er in zit en dat risico lijkt mij een risico dat je niet wilt nemen met een geliefde troetel. Spaanderplaat info: http://www.geldhofhout.be/producten/platen/spaanderplaat/

Als je een foto van cubi's verblijf plaatst kunnen we eventueel wel tips geven ivm het uitbreken? Zo is ook die mogelijkheid zo klein mogelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is zegmaar waar hij dus eerst 24/7 zat;

qxne6g.jpg

Maar hij sloopt dus dat voorste hek, of hij trekt hem open of hij beukt er net zo lang tegenaan tot hij krom staat en hij eroverheen kan springen.. dingen ertegenaan zetten werkt dus niet want hij kan hem naar 2 kanten open krijgen en als ik aan 2 kanten dingen zet dan gebruikt hij dat om eroverheen te springen.. -.-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is misschien idioot maar ik ben een grote fan van touwtjes. Alles wat niet goed vastzit probeer ik op te lossen met touwtjes (deed ik ook met de ren in onze keuken). Ik zie dat er op de lades knoppen zitten. Dan kan de van de bovenkant van de ren een touwtje spannen en vastmaken aan de knop (is aan beide zijden mogelijk op de foto te zien). En dan natuurlijk ook nog onderaan iets zwaars tegenplaatsen zoals nu. Dan kan de ren niet overplooien en is de positie verstevigd aan de beide zijden van de panelen. Natuurlijk is het wel wat vervelend als je dan net iets nodig hebt uit de lade, maar dan maak je het koordje los en erna weer vast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is zegmaar waar hij dus eerst 24/7 zat;

qxne6g.jpg

Maar hij sloopt dus dat voorste hek, of hij trekt hem open of hij beukt er net zo lang tegenaan tot hij krom staat en hij eroverheen kan springen.. dingen ertegenaan zetten werkt dus niet want hij kan hem naar 2 kanten open krijgen en als ik aan 2 kanten dingen zet dan gebruikt hij dat om eroverheen te springen.. -.-

Je bedoelt dat Cubi het hekje krom duwt toch? Je kan dit oplossen door een bezemsteel te bevestigen aan de onderkant zodat het hekje niet meer meebuigt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .