Ga naar inhoud

konijn drinkt niet uit flesje


nien

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds een week een konijntje. Heerlijk beestje is het met een sterk eigen willetje. Maar nu wil hij niet uit het drinkflesje drinken. Is dat erg? Ik heb nu wel een bakje water in de bak gezet, maar hier wil ik eigenlijk vanaf omdat er steeds hooi ed in komt.. Hoe kan hem uit het drinkflesje laten drinken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn drinkt ook niet uit een flesje. Heb van alles geprobeerd zoals de tuut insmeren met banaan.sommige konijnen vinden dit erg lekker en gaan daardoor drinken. Anderen moet je even op weg helpen en de fles aanbieden. Helaas heeft het bij mijn konijn niet geholpen en zij drinkt keurig uit het bakje :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ook een bakje ophangen, daar zijn speciale systemen voor. Dan komt er geen troep in. Kijk maar eens in mijn foto-album, daar zie je een voorbeeld. In mijn geval hangt het bakje laag omdat mijn konijnen toch altijd netjes omgaan met hun waterbakjes, maar die kan je ook hoger hangen. Zo zijn er nog veel meer soorten drink-systemen. Uit een bakje drinken vinden volgens mij veel konijnen gewoon fijner.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier hebben ze deze:

attachment.php?attachmentid=48386&d=1310302804

Fles is meteen lager gehangen, en ze staan nu op vlas ipv. houtkrullen. ;)

Kun je ophangen, maar hoeven ze niet uit een tuit te drinken. Veel konijnen vinden het niet zo fijn om uit zo'n tuitfles te drinken, lijkt mij eigenlijk ook niet fijn... Ze drinken dus liever uit een bakje meestal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier drinken ze ook uit een bakje omdat 1 van mijn voedsters weigert om uit een fles te drinken.

Ik moet zeggen dat mijn andere konijnen het ook veel fijner vinden om uit een bakje te drinken.

Het drinkt makkelijk weg en is voor konijnen een stuk natuurlijker dan drinken uit een fles.

Ik kan ze dan ook geen ongelijk geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij ons heeft onze voedster Dolly ook altijd uit een fles gedronken.

Totdat ze ziek werd, vanaf dat moment weigerde ze.

Na haar ziekte kregen we haar ook niet meer aan de fles en zijn we dus over gegaan op een bakje.

Eerst een bakje op de grond, maar daar werd het water snel vuil door stro / hooi ed.

Daarna heb ik geprobeerd het bakje op te hangen (die ijzeren wat je ook in een vogelvoiliere kunt hangen).

Dit stootte ze steeds om, rende ertegenaan, of gooide het bakje eruit. Geen succes.

Sinds ze een maatje heeft, ex-ram, toch weer over op het bakje op de grond.

Ook de normale drinkfles hangt gewoon nog aan de kooi.

Ik betrap haar nu regelmatig erop dat ze toch aan de drinkfles hangt.

Ik blijf dus beide aanbieden, zodat ze zelf kan kiezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...

Waar heb je die gehaald?

Die wil ik eigenlijk ook wel voor hier.

Hier hebben ze deze:

attachment.php?attachmentid=48386&d=1310302804

Fles is meteen lager gehangen, en ze staan nu op vlas ipv. houtkrullen. ;)

Kun je ophangen, maar hoeven ze niet uit een tuit te drinken. Veel konijnen vinden het niet zo fijn om uit zo'n tuitfles te drinken, lijkt mij eigenlijk ook niet fijn... Ze drinken dus liever uit een bakje meestal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze bij zooplus gezien geloof ik. Maar er zijn veel slechte recensies over.De fles zou soms stoppen met water geven waardoor konijnen uren zonder water zaten. Daarom ben ik voor de silo gegaan.

(Zie dat t een oud topic is maar geef toch even antwoord op de nieuwe vraag)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even een linkje voor de geïnteresseerden http://www.zooplus.nl/shop/knaagdieren_kleinedieren/kooiuitrusting/voerbakken_drenkplaatsen/drenkplaatsen/67383

Maar lees wel even de recensies voor je er aan begint ;) ik vond het nogal ''eng''

Het is er maar 1 op deze site waarbij het bakje leeg was (heb er ergens anders meerdere gelezen), maar dat was voor mij genoeg want ik heb altijd van die gekke dingen :P

aangepast door Charita
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .