Ga naar inhoud

droge huid en schilfers


anouk

Aanbevolen berichten

hallo

ik was net bumba aan het aaien ,en voelde ik in de nek(tussen de schouderbladen)een heel droog plekje ,dus ik met mijn vingers de haartjes aan de kant gedaan om te kijken ,zie ik dat daar een heel droog plekje zit met allemaal schilfertjes,ookhet haar op dat plaatsje is donkerder naar binnen toe dan de rest van zijn vacht ,hij heeft er weinig tot geen last van ,maar ben gewoon nieuwschierig wat dit kan zijn ,

weet iemand dat meschien of heeft er iemand een idee ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zijn pipetjes voor vlooitjes bij poezen . Ik koop ze bij de apotheker omdat ik ze in de dierenwinkel niet vind voor kittens. Opgelet alleen van het merk Stronghold gebruiken andere zijn schadelijk voor een konijn.

Op google vind je héél véél over mijt je moet eens gaan snuffelen misschien vind je foto's en kan je vergelijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zal vast mijt zijn .Die kun je goed zien met een vergroot glas.Dan zwaaien ze naar je haha.Je kunt verschillende produkten gebruiken ter bestreiding van.Ik zelf gebruik een schampo tegen mijt .van virbac uitwendige antiparasiticum defencare schampoo voor honden.Verkrijg baar bij de da.strong hold is ook goed maar best kostbaar.[ en alleen verkrijg baar bij da in nederland]Vaak moet je ook een verpakking van 3 kopen.kosten 28 euro. de schampo gedoseerd gebruiken.Is ie er zo van af.Het enen konijn is gevoeliger voor mijt dan de andere.ivomec is ook een optie maar zal da in moeten spuiten.succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb eens gekeken op internet en denk indd ook dat het vacht mijt is

dus ga ik morgen toch maar wat halen ervoor

hij heeft alleen dat plekje verder vind ik niks

cindy die shampoo doei je dat mengen met ater en dan allee op het plekje of moet ik bumba daar helamaal mee wassen ,het is echt een heel klein plekje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Anouk de Stronghold kost inderdaad iets van een 28 euro MAAR je moet dat maar om de 8 weken 1 pipetje geven dus dat is om de 6 maand 28 euro. Dat is dan toch niet zo duur hé.

Ik vind een konijn wassen niet zo goed voor de vacht. Ok als ze plakpoep hebben maar anders doe ik het nooit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja oke ,maar ja gedosseerd wassen

zal meschien zijn dat ik dan alleen dat plekje hoef te wassen

ik zal wel eens zien morgen

ga mijn bedje opzoeken ,

gelukkig heeft bumba nog geen last ervan dus slapen kan ik gerust vanacht hihihihi

maak me snel zorgen he .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar het hok etc moet je toch ook behandelen dan met vlooienspray ?

Tekst van konijnen.nl en dierenkliniekwilhelminapark.nl:

BEHANDELING

De meest eenvoudige en effectieve behandeling bestaat uit het toedienen van selamectine (Stronghold®) 6-12 mg/kg. Het middel wordt tussen de vacht, op de huid gedruppeld en het is verstandig de behandeling na een maand te herhalen. Sommige andere middelen zijn bij hond en kat wel werkzaam tegen de vachtmijt maar zijn niet geschikt voor toepassing bij het konijn! Een voorbeeld hiervan is fipronil (Frontline®), dit heeft gevaarlijke bijverschijnselen. Omdat de vachtmijt bij andere dieren aanwezig kan zijn zonder symptomen is het aan te raden ook deze te behandelen met een middel tegen de vachtmijt. Het is ook belangrijk om de omgeving van het konijn aan te pakken. Allereerst dient er goed stofgezogen te worden waarna de ruimte behandeld kan worden met een omgevingsspray tegen vlooien. Let wel op dat de konijnen op dat moment niet in dezelfde omgeving verblijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

net bij de diere arts geweest voor die shampoo

maar ze had hem niet meer ,heeft hem wel besteld voor me

en omdat ze hem vergeten te bestelllen was ,

heeft ze me een tuubje stronghold mee gegeven

kan ik dat gewoon boven in de nek doen waar hij ook die plek heeft ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .