Ga naar inhoud

Hangend onder ooglid Vlaamse reus


erinna

Aanbevolen berichten

Hey Hey,,

Ik heb sinds voor de zomer een mooie gele vlaam, gecastreerde ram inmiddels :)

Nou heeft hij sinds een tijdje een hangend onder ooglid, ene dag meer dan de andere keer, waardoor je direct zijn slijmvliezen ziet.

Het is niet ontstoken en daarom heb ik het een poos aangekeken. Nu heb ik net even met me vaders vriendin overlegd en we gaan straks voor de zekerheid toch even de DA bellen om er toch even na te laten kijken, zeker nu de winter er aan komt.

Op school heb ik ook al aan verschillende dierenartsen gevraagd of hun bekend zijn met het probleem (zit op het groenhorst in Barneveld) maar ook zei kennen dit probleem niet.

Hebben jullie er wel eens van gehoord? En weten jullie of dit een bekend probleem is bij vlamen?

Ik hou jullie op de hoogte en ben ook wel benieuwd naar jullie ervaring?

Groetjes

Erinna:yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik jou verhaal zo gelezen heb ,denk ik meteen aan ectropion. Dit is eigenlijk het slapper worden vaan de spiertjes in het ooglig waardoor deze niet helemaal meer netjes aansluit op de oogbol. Dit komt over het algeem wel vaker voor bij de wat grotere rassen omdat er gewoon weg veel ' gewicht' hangt. Ectropion is redelijk onschuldig als er geen klachten bij het dier ontstaan zoals ontstoken ogen of traan ogen. Maar dit ligt er wel aan hoe erg het ooglid naar beneden hangt. Ik ben natuurlijk geen dierenarts dus ik ben erg benieuwd wat de da zegt! Hou je ons op de hoogte vandaag?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen ervaring mee bij konijnen, maar de hond van mijn ouders (een groot uitgevallen golden retriever) heeft het ook. Hij had het in eerste instantie aan één oog, inmiddels aan beide. Was volgens mij ook niet echt iets aan te doen, hij lijkt er ook geen last van te hebben. Hij heeft af en toe iets meer rommel in zijn ooghoek, maar dat maken ze dan schoon met een doekje.

Wat camila27 dus zegt, het zou best een kwaaltje kunnen zijn van grotere rassen.

Ik heb overigens wel vaker gehoord dat mensen vlamen hadden met oogproblemen, schijnen ze gevoelig voor te zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry voor de late reactie!!

MAAAR er is gelukkig niets ernstigs :-D

Het is inderdaad een beetje ectropion achtig, maar zoals ik al zei is het niet ontstoken en moet het gewoon (zoals ik al deed) in de gaten blijven houden dat er geen vuil in gaat zitten, hij heeft het aan beide ogen alleen links iets meer. Volgens de DA zag het er verder keurig uit :-D

DA is trouwens echt super aardig, helemaal kostenloos :P (zat ook maar 3 min. binnen :P)

yeey!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .