Ga naar inhoud

Kruiden voor je konijn


dannycnl

Aanbevolen berichten

De meesten bestellen bij bijvoorbeeld caviakruiden.nl is een stuk goedkoper.

Bij JRfarm moet je erg opletten wat erin zit. Soms gebruiken ze chemische toevoegingen en soms zitten er dingen in die niet goed voor een konijn zijn, maar zetten ze er toch bij dat het geschikt is voor konijnen.

Bij caviakruiden moet je ook wel de giftige lijst erbij houden. Sparscheuten en rode klaver kunnen bijvoorbeeld gevaarlijk zijn voor konijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt me sterk dat er giftige kruiden inzitten voor konijnen, want als dat zo zou zijn dan zouden mensen ze voor veeel geld kunnen aanklagen en denk niet dat ze dat willen. En die chemische toevoegingen betreft, het is net zo als hooi maar dan zijn het kruiden worden het zelfde geoogst;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je leest niet zo goed rabbitwisper: er staat dat er toevoegingen in kunnen zitten dat niet zo goed zijn voor je konijntje, niet dat de kruidenmengsels giftige dingen bevatten.

Wanneer het gaat over de website van caviakruiden staat er dat er daar ook dingen verkocht worden die giftig zijn en dat je zelf even moet bekijken wat je koopt aan de hand van een lijst. Als je weet wat je koopt (bijvoorbeeld sparrenscheuten) en er staat geen misleidende informatie bij mag het volgens mij wel, en is er geen enkel probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt me sterk dat er giftige kruiden inzitten voor konijnen, want als dat zo zou zijn dan zouden mensen ze voor veeel geld kunnen aanklagen en denk niet dat ze dat willen. En die chemische toevoegingen betreft, het is net zo als hooi maar dan zijn het kruiden worden het zelfde geoogst;)

Dat is echt niet waar. Bij sommige producten hebben ze houdbaarheids middelen toegevoegd. Bij anderen weer honing, het is niet altijd 100% natuurlijk en dat is bij caviakruiden wel (daar hebben ze zelfs biologisch).

Daarnaast zijn er meerdere pakkeet waarbij staat dat het geschikt voor konijnen is, terwijl er aardappel en/of rode klavert (etc) in zit. Kijk jij nu eens op de giftige lijst. Staat daar aardappel en rode klaver?

Caviakruiden is hetzelfde als dierenkruiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wilde ook bij caviakruiden bestellen, maar dan krijg je op het eind een 6,75 aan verzendkosten erboven op. Schrok ervan. Welke hoeveelheden bestellen jullie dan per keer, en voor hoeveel konijnen is dat dan?

De eerste keer heb ik van alle gezonde producten de 100 grams zakjes besteld om te kijken wat ze wel en niet lekker vinden/kunnen hebben. Tegenwoordig ben ik 50 euro per jaar aan kruiden kwijt voor 2 konijnen van samen 4,5 kilo. Ik bestel dan ook 1x per jaar een hele doos en soms (bij ziekte) bestel ik wat extra's in een envolop.

De houdbaarheidsdatum verschilt heel erg. De ene keer is dit een jaar, de andere keer is dit een paar maanden. Dat zal je aan hun even moeten vragen.

Ik leg het thuis op volgorde van datum en geef 10 soorten kruiden door elkaar gemengd.

Als je maar een kleine hoeveelheid besteld, wat in een A4 envolop past, dan kan je ze mailen en kunnen ze het met goedkopere verzendkosten versturen.

Ik weet niet of je daar in de buurt woont, maar ze hebben ook een winkeltje.

aangepast door Nicky_the
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .