Ga naar inhoud

help! konijn plast niet na castratie?


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

ik heb mn konijntje gister middag laten castreren, maar hij plas nu nog niet, keutelen eten en drinken doet hij wel goed, maar plassen dus helemaal niet..

Ik begin me nu onderhand best wel zorgen over te maken, iemand advies of die me gerust kan stellen? Hij heeft al een stukje appel, witlof en een half bakje water op. Dit zou toch voldoende moeten zijn om te plassen? Hij voelt zich verder ook niet helemaal goed, nog veel pijn..( heb pijnstilling en ontstekingsremmers meegekregen)

HELP!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit hij in zijn normale hok? Heeft hij een vaste plasplek/ plasbak? Mijn Franse Hangoor plast alleen in zijn eigen hok op zijn eigen bak als die op de goede plek staat. Hij heeft het na de castratie een hele dag opgehouden (hij moest tijdelijk binnen zitten). Toen we hem in zijn buitenhok terugzetten ging hij meteen op zijn bak plassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit hij in zijn normale hok? Heeft hij een vaste plasplek/ plasbak? Mijn Franse Hangoor plast alleen in zijn eigen hok op zijn eigen bak als die op de goede plek staat. Hij heeft het na de castratie een hele dag opgehouden (hij moest tijdelijk binnen zitten). Toen we hem in zijn buitenhok terugzetten ging hij meteen op zijn bak plassen.

Inderdaad, ik was er wel bij maar mijn tante (dierenarts) die zegt ook dat je alles precies hetzelfde moet laten staan, bij haar komt het vaak voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

stom hoor, maar de beste oplossing is wat keuteltjes naar het hok te verplaatsen waar hij nu zit dat is zijn eigenpoepgeur en dat ziet hij mischien aan als wc. zet hem anders een half uurtje in zijn eigen hok daar plast hij dan mischien wel. Bel ook de da! en laat hem morgen ook niet naar buiten!! ze kunnen hun eigen temperatuur nu nog niet regelen. ik zou hem nog een weekje binnen houden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb heel goed nieuws! gister avond laat zijn eersteplasje gedaan.. ofnouja plasje...REUZE PLAS!!! haha hij voelde zich daarna helemaal beter, alleen maar springen en rennen en helemaal niet suf meer dua heb gister het raam een stuk open gelaten(heb een re n in een lege kamer gezet) prima verlopen. dus vandaag nar buiten gelaten en het gaat nogsteeds goed nog warme oortjes en nekje en hij plaste daar ook gelijk, ikdoe zo nog wat extra stro in zijn hok en nog wat pijnstillers en dan moet het goed komen:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .