Ga naar inhoud

Isaac wil niet eten na bezoek da


Joan

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ongeveer een uur geleden ben ik weer met isaac naar de da geweest omdat hij weer onrustig lag te draaien en hij wilde weer niet eten. (maandag ook geweest en toen pijnstilling meegekregen).

Hij heeft bij de da pijnstilling gehad, antibiotica en een darmopwekkend middel (ofzoiets).

Nu heb ik hem thuis weer in het hok gedaan, maar hij heeft nog steeds pijn volgens mij. Hij wil ook niet eten (hij heeft wel wat gedronken).

Ik weet nu even niet wat ik moet doen.

De da heeft hem helemaal nagekeken en gevoeld. Zijn buikje voelde goed, tandjes waren goed, blaas voelde goed.

We weten ook niet wat het is. De da zit te denken aan een blaasontsteking. Maar ik wil gewoon dat Isaac geen pijn heeft en gewoon gaat eten.

Wat moet ik hier nu mee?

Joanne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er maandag nog een conclusie getrokken wat het probleem was? Want als je niet weet wat het is, is het ook moeilijk behandelen.

Niet eten betekend negen van de tien keer pijn, dus hij zal ergens pijn van hebben. Moeilijk te zeggen zo vanaf hier eerlijk gezegd. Ik hoop dat hij snel opknapt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey!

het duurt altijd even voordat een pijnstilling werkt. daarnaast levert een bezoek aan de dierenarts bij de meeste konijnen erg veel stress op waardoor ze niet altijd meteen weer eten, ik zou het konijn even tot rust laten komen. om het eten aan te moedigen kan je misschien zijn favoriete hapje/ snack geven, misschien kan je hiermee zijn eetlust stimuleren. wat ik altijd doe is ook een verse pluk hooi bij het konijn leggen, meestal gaan ze dat na een tijdje uit zichzelf eten.

succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maandag is er niet echt een conclusie getrokken. Er werd gedacht aan een ontsteking ergens, dus in eerste instantie pijnstilling meegekregen, Carprofen drops. Toen is ie ook nagekenen en gevoeld.

Hij is toen bij thuiskomst gelijk gaan eten en heeft de hele week ook goed gegeten, gedronken en was levendig.

Vanmorgen heeft hij ook nog gewoon zijn dagelijkse witlofje, brokjes en hooi gehad. Hij was ook gewoon een blij konijn. En zo ineens was ie weer onrustig, constant liggen en weer anders zitten.

Vanmiddag is ie weer helemaal bekeken en bevoeld. De da denkt dat het een blaasontsteking kan zijn, of misschien slijtage of een blaas/niersteen, maar hij weet het ook niet. Ik heb er nu antibiotica bijgekregen, Enrofloxoral drops.

Als dit niet aanslaat moet ik een röntgenfoto laten maken om te kijken wat er aan de hand kan zijn.....

Tot op heden eet ie nog altijd niet. Hij heeft net wel een beetje gedronken.

Ik zie ook verder niks geks. Hij heeft goede keutels en ook zijn urine (voor zover ik dat kan zien) is normaal.

Hij loopt ook wel af en toe naar beneden en dan gaat ie daar even zitten en daarna gaat ie weer naar boven om daar weer even te zitten.

aangepast door Joan
Link naar reactie
Delen op andere sites

ooh! mijn nijn voelde zich ook de hele tijd niet lekker. hij begon buiten zijn bak te plassen en op zichzelf. toen werd ook aan een blaasontsteking gedacht maar het ging toch niet over dus heb ik een foto laten maken en toen bleek het artrose te zijn. ik heb wel een urine onderzoek laten doen, er waren wel wat bacterieën aanwezig dus ik heb toen ook antibiotica gekregen en pijnstilling, baytril en metacam. het voornaamste probleem was toch atrose in zijn rug, hierdoor had hij last met plassen. misschien moet je een urine onderzoek laten doen om te kijken of er echt iets met zijn blaas is als daar niks uitkomt kan je als nog foto's laten maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem nu wel gewoon buiten bij zijn vriendinnetje zitten. Was ook het advies van de da. Maar ik twijfel er erg over om hem een nachtje naar binnen te halen. Zijn temperatuur was trouwens verder wel goed.

Kan ik hem een nachtje binnen doen of is dat slecht ivm de temperatuur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zijn nu 3 uur verder en Isaac zit nog altijd boven in het hok. wil niet drinken, eten of wat dan ook. Heb hem vanalles voorgehouden. Ik weet het nu echt even niet meer. Wat moet ik hier nu mee? Morgen maar weer naar de da? MOet ik hem naar binnen halen? Help!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee als hij een verstopping heeft mag je niet dwangvoeren. Dan kan je de maag overvullen. Ik denk.... Hoe rot het ook is, dat je misschien toch het beste de dierenarts weer kan benaderen. Ik zag je andere topic ook dat hij uberhaubt niks doorslikt. Dat is een probleem want zo krijg je er ook geen medicijnen in.

Moeilijk zo'n situatie, zo zat ik donderdag ook...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat zijn keutels en urine nog goed waren. Heeft de da goed in zijn bekje gekeken en ik bedoel dan ook helemaal achter in het bekje. Mijn nijn had namelijk erg vaak last van haakjes en van het een op andere moment stopte hij dan met eten. Als de haakjes zo groot zijn dat ze tong en/of wang doorboren wordt slikken ook heel lastig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hij heeft dus niet naar de kiesjes gekeken. Hij heeft wel gevoeld onder zijn bekje....

En zijn keutels zijn wel goed (zal minder worden door het niet eten) want als je nog keutels ziet dan lijkt het mij geen verstopping. Nee haakjes kan hij echt niet voelen dan zal er echt diep in het bekje gekeken moeten worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou als de keutels wel goed zijn toch proberen via een spuitje wat eten naar binnen te krijgen en wat water. Ik weet niet of je iets "zachts" in huis hebt zoals wortelloof of peterselie en dat toch proberen aan te bieden en morgenochtend meteen contact opnemen met de da en echt in het bekje laten kijken. Ik zeg niet dat het zo is maar als alles verder goed aanvoelt, geen verstopping etc dan kan het goed zijn dat hij haakjes heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .