Ga naar inhoud

Konijnen eten niet zo goed


Flibberke

Aanbevolen berichten

Mijn 2 nijnen zitten zomer en winter buiten in de tuin.

Ze zijn momenteel flink aan het verharen.

Zou het kunnen dat ze zich hierdoor niet zo goed voelen en wat minder eten als normaal?

Vooral over de ram heb ik me vandaag echt zorgen gemaakt. Hij wou deze ochtend niet eten maar nog voordat ik hem kon vangen is hij in een pijp in de grond gekropen en hij heeft daar quasi de hele dag gezeten.

Vanavond was hij terug boven de grond. Toen ik dan de tuindeur open deed om wat brokjes te geven kwam de voedster meteen enthousiast aan gehuppeld (zoals de nijnen altijd doen) maar de ram bleef op zijn plekje zitten. Heb dan wat lawaai gemaakt met de etensbak en toen kwam hij ook aan gehuppeld. Hij at toen enkele brokjes maar dan ging hij weer naar achteren in de tuin. Ik heb dan een wortel geraspt en dit aan hem gegeven en hier heeft hij ook wel weer wat van gegeten, maar niet echt veel.

De voedster heeft wel meer brokjes gegeten maar ik vond dat ook zij minder at dan anders ...

Ik ga alleszins morgen met de konijnen even langs de DA voor een algehele check-up en nazicht van de tanden zodat ze gezond de winter in kunnen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad nu met de rui moet je opletten voor haar dat de darm verstopt.

Sommige geven daar speciaal lijnzaad voor bij hun eten. Wel heel voorzichtig zijn dat je niet teveel geeft want dan krijgen ze diarree.

Dus echt zo een dopje van een fles bij hun eten tijdens de rui kan al veel problemen oplossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren avond laat en vandaag aten de konijnen allebei terug normaal. Ik denk dat ze erge schrik hebben gehad van het vuurwerk dat ze hier in de buurt zaterdagnacht hebben afgestoken ...

Ik ben in ieder geval wel vanavond met de nijnen langs de DA gegaan en ze zijn in tiptop conditie!

Maak me wel nu al zorgen voor oudjaar ... misschien moet ik ze dan maar best binnen halen in een onverwarmde kamer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .