Ga naar inhoud

familieprobleem :p


zaffefiekie

Aanbevolen berichten

hey , mijn konijntje heeft 7 weken geleden een nestje gekregen . De babytjes zijn allemaal heel gezond maar vanmorgen zette ik al de babytjes en de mama enzo ... buiten en de moeder begon op haar zoon te ' rijden ' het kan zowiezo niet dat zij een mannetje is want ze heeft een nestje gekregen . Is dit wel normaal of moet ik de moeder en de zoon voor altijd gescheiden houden ? x :heart:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee pas als ze 10 weken worden moet je de mannetjes en de vrouwtjes gescheiden gaan houden. Nu is het nog goed dat ze samen zitten voor de ontwikkeling.

Zowel de mannetjes en de vrouwtjes rijden, dat is een rangorde ding, dus het hoeft helemaal niks met paren te maken te hebben.

Mama laat haar zoon weten dat zij de baas is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh ja vergeten te zeggen; dat is heel gebruikelijk in een nieuwe omgeving, dan willen ze opnieuw de rangorde bepalen/ bevestigen. Dus dat kwam waarschijnlijk doordat je ze buiten hebt gezet, het zal wel minder worden als ze gewoner zijn buiten.

Maar is het niet een beetje koud om konijntjes van 7 weken met een donsvachtje nu nog buiten te gaan zetten? Vannacht gaat het heel koud worden, misschien vriezen. Dus als ze dat niet gewend zijn is dat wel te koud en zou ik ze toch binnen houden hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja nu wel maar vannacht...De nachten zijn nu erg koud aan het worden. Of haal je ze eind van de middag weer binnen?

En echt warm is het niet, in de zon is het heerlijk maar het is maar 14 graden. Konijnen kunnen niet zo goed tegen temperatuurschommelingen. Dus nu van 14 naar 20 graden zal misschien nog net gaan maar het begint echt op het randje te worden :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .