Ga naar inhoud

tips metacam oraal toedienen


S.RAM

Aanbevolen berichten

hoi allemaal!

mijn FH heeft het zonder pijnstilling ongeveer 5 volgehouden.. sinds gisteravond heeft hij toch weer wat last gekregen en vanochtend heeft hij weer buiten zijn bak geplast. ik moet hem weer pijnstilling toedienen. ik had met mijn da overlegd dat ik hem eerst oraal zou proberen toe te dienen en dan pas weer injecties zou geven. ik ga straks even kijken of dat lukt anders moet ik weer injecties geven. dit zou dan om de dag moeten maar ik denk misschien om de paar dagen. 5 dagen is het goed met hem gegaan. het is toch lastig om te zien of een konijn pijn heeft want ze laten het niet echt zien. ik wil eigenlijk iets voor langere periode afspreken qua medicatie. de prijs van de injecties zijn niet echt goedkoop. is het voordeliger om meteen een flesje aan te schaffen? wat vinden jullie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als hij de bananenchips lekker vind zou je kunnen proberen om het om een stukje bananenchips te doen.

Hier werken de Care+ brokjes heel goed. (Maar dan ook alleen met metacam haha. De rest is te smerig)

@Elvje: Ik heb hier toen de panacur in appelmoes geprobeerd, wat ze normaal heeeel lekker vinden en dat was echt veel appelmoes, maar daar moesten ze hier echt niks van weten. Nadeel bij zoveel vind ik ook dat ze op een gegeven moment genoeg hebben en het nog niet op is. Hoeveel medicatie moet je dan nog bijgeven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb net de bananechipjes geprepareerd. nu even wachten totdat het is ingetrokken. mijn nijn houdt erg van care+ korrels met de metacam wilt hij er niks van weten. mijn nijn is ook erg verwend. ik heb laatst sneetjes brood van de supermarkt gekocht want hij krijgt altijd een half sneetje bruin brood. meneer wilde daar niks van weten! hij wilt alleen zijn favoriete monnikenbrood met zonnebloempitten van de bakker:p;) echt erg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan laten die van mij zich gewoon misleiden ;) Hemel wild worden ze bij het idee dat ze een perenprutje krijgen. En ik heb inderdaad even de grens moeten aftasten, hoeveel krijgt Maaike op. En anders bied ik het even later opnieuw aan.

Maar goed, als je dat eenmaal uitgepuzzeld hebt... (mits het blijkt te werken natuurlijk)

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn nijn heeft vandaag toch zijn stukje brood, korrels en bananenchips met metacam gegeten, het heeft wel ongeveer 4 uur geduurd. wat ik wel heb gemerkt is dat ik het hem NIET moet aanbieden. maar gewoon moet neerleggen. ook moet de metacam helemaal zijn opgedroogd of zover als het kan. ik hoop over een tijdje nadat ik de nieuwe spuiten heb gegeven toch alleen oraal kan gaan geven. om de paar dagen moet toch hopelijk gaan lukken. injecties zijn echt duur!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh Lastig zeg, Gelukkig werkt het zo, al duurt het even.

Ik wilde juist een topic openen hierover. Ik moet panacur geven, vandaag de derde dag pfff, het is maar een kleintje a daardoor heb ik zo weinig grip, heb het met een handdoek gedaan maar dan nog probeery hij zich eruit te wurmen, waarschijnlijk moet het iets strakker maar durf het niet te strak.

Heb hier goede tips gelezen, morgen toch weer even wat anders proberen

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja het is nu eindelijk gelukt! mijn vorige konijn nam het gewoon in met babyvoeding, of brinta.. droog bruin brood werkt hier nu eindelijk en zijn bananenchipjes. bij mijn vorige nijn mengde ik de panacur met babyvoeding. misschien helpt dat? in elk geval succes! het blijft erg lastig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .