Ga naar inhoud

Knaagblok van Kruiden


o0kirs0o

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik vroeg me af of iemand van jullie ervaring heeft met onderstaand knaagblok?

http://www.zooplus.nl/shop/knaagdieren_kleinedieren/snacks/gebakken/verdere/218311

Als ik naar de ingrediënten kijk moet ik dit volgens mij wel kunnen geven aan mijn konijnen toch?

Wat ik ook geef (wilgentakken, knaaghout, loofa, enz.) Mercedes vindt het hok het allerlekkerst, alleen ben ik als baasje daar iets minder blij mee! Dus ik kwam dit knaagblok tegen en ik dacht: Hmmz, misschien is dit iets.. ^^

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet. Er staat 'een alternatief voor'. Lijkt me dus dat het precies hetzelfde is en net zo ongezond als zo'n gewone knaagsteen. Misschien ziet het er lekkerder/gezonder uit, maar dat zullen ook voornamelijk smaakmakers en suikers zijn. Je kan het proberen inderdaad, maar een knaagsteen komt bij mijn konijnen het hok niet in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb precies deze wel eens gehad (een vriend van me had hem voor zijn gerbils gekocht maar die moesten hem niet).

Zoals je hem van buiten ziet, is hij helemaal. DUS GEEN STEEN in het midden ofzo. Als ik Nino mag geloven was hij supersupersuper! lekker :bounce:

Ik ben niet zo'n fan van snoepjes voor konijnen (meestal krijgt hij hier SS als 'snoepje') maar deze zou ik zo nog een keer voor hem kopen. Hij moest goed zijn best doen met zijn tanden. Ik heb het blok overigens over ongeveer 2 weken verdeeld. Steeds 10 minuten per dag in zijn hok, en er daarna uitgehaald.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet. Er staat 'een alternatief voor'. Lijkt me dus dat het precies hetzelfde is en net zo ongezond als zo'n gewone knaagsteen. Misschien ziet het er lekkerder/gezonder uit, maar dat zullen ook voornamelijk smaakmakers en suikers zijn. Je kan het proberen inderdaad, maar een knaagsteen komt bij mijn konijnen het hok niet in.

Nee een gewone knaagsteen bij mij dus ook niet, maar hier zit geen calcium in.. Dus vandaar dat ik de vraag stelde.. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem zojuist binnen gehad. Er zit inderdaad geen 'steen' van binnen in!

En hier bestaat het blok uit:

Samenstelling

Kruiden, graan, zaden, plantaardig bindmiddel.

Analytische bestanddelen:

ruw eiwit 12.1 %

ruw vet 3.2 %

ruwe as 5.9 %

ruwe vezel 6.1 %

vocht 8.0 %

Nee een gewone knaagsteen bij mij dus ook niet, maar hier zit geen calcium in.. Dus vandaar dat ik de vraag stelde.. :)

Waar zie jij dat er 0% calcium in zit? Dat het niet genoemd wordt, betekend echt niet dat het er niet in zit...

Ik zou het niet geven. Het blijkt dat graan toch niet in de konijnenvoeding thuis hoort. Daarbij weet je eigenlijk nog niet wat je voert (welk graan? Welke kruiden? Welke zaden? Wat voor bindmiddel?).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .