Ga naar inhoud

Konijn lijkt bang voor me


Liekeb

Aanbevolen berichten

Ik heb een NHD konijntje van bijna 4 maanden oud. Het is een erg lief konijntje en doet geen vlieg kwaad. Hij lijkt ook erg blij en gelukkig te zijn, als hij losloopt in de kamer rent hij van de ene naar de andere kant en maakt rare sprongen. Hij kan er ook op zijn gemakje languit bij gaan liggen. Maar zodra ik in de buurt kom om hem te aaien, dan rent hij weg. Hierdoor lijkt het alsof hij bang voor me is. Maar zodra hij eten krijgt dan kan ik hem wel aaien, ook als hij losloopt. En als ik op de grond lig komt hij wel nieuwsgierig bij me kijken en aan me snuffelen. Iemand enig idee hoe ik hier mee om meot gaan? Het lijkt me tenminste niet normaal dat hij hard voor me wegrent als ik in zijn buurt kom?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou mijn Konijn Oef is ook erg schrikkerig als ik bij hem kom sprint ie ook gelijk weg om vervolgens even zijn koppie te laten zien. Wat wij doen is in de ren gewoon gaan zitten en wachten totdat hij bij je komt. Nou ik zeg je het heeft geholpen elke keer als ik hem zie dan gaat ie zielig doen voor een aai!! Probeer het en 4 maanden is ook nog niet veel meestal verandert het karakter later. Veel geluk!! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat deden die van mij ook iedere keer. Sinds een week doen ze het opeens niet meer. Ze rennen niet meer weg voor me. Ik denk dat het gewenning is. Je komt als je staat toch een beetje als een bedreiging over voor je konijn. Hij moet nog even aan je wennen. Veel praten en bij hem zitten helpt. Wat ik altijd deed is rustig naar de konijnen lopen en dan op me hurken zitten met bijv wat lekkers. Dan weten ze dat het positief is als jij door de kamer loopt. Komt vast goed haha. Heeft je konijn trouwens geen vriendje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad, gewoon veel geduld en hem op jou laten afkomen in plaats van steeds op hem afgaan.

hij is nog jong en zal ook nog moeten wennen. mocht je hem wel eens oppakken kan het zijn dat hij daarom van je wegrent omdat hij dit niet wil. konijnen houden inderdaad niet van optillen en horen met 4 pootjes op de grond ;)

hopelijk went je konijntje snel aan jou en de omgeving!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .