Ga naar inhoud

Zou Cubi aan 1 oog blind zijn?


Cubi

Aanbevolen berichten

Cubi liep net met zijn oog (die ook laatst ontstoken was) tegen mn vinger aan... Ik merk wel vaker van dit soort vreemde dingen. Zijn oogje is blauw en de 'normale' is bruin. Zijn oogje was dus ontstoken omdat hij ergens tegenaan gelopen was.

Ik had de dierenarts gebeld over zijn oog en die zei dat langskomen niet nodig was. Kan ik er zelf achter komen of hij met dat oogje blind is? En heeft dit gevolgen? Hij kijkt helemaal niet scheef oid. Ik ben blind aan 1 oog en weet dat ik altijd mn hoofd wat verder draai om recht te kijken dan andere mensen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan natuurlijk dat een oogje dusdanig beschadigd is dat het konijntje er niks meer door kan zien. Maar volgens mij kan een konijn er prima mee leven.

Er is een lid op BB met een konijn dat nog maar 1 oogje heeft, omdat de andere door een ontsteking verwijderd moest worden. En volgens mij is dat een heel gelukkig konijntje! Je moet er alleen rekening mee houden dat het konijn kan schrikken als je het vanaf de verkeerde kant benaderd, omdat hij je dan niet aan ziet komen.

Of ze hun hoofdje anders houden om goed te zien weet ik niet. Het zicht van een konijn is sowieso heel anders dan dat van ons mensen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf ook een konijntje die aan een oogje blind is.

Dit is al vanaf dat de oogjes open gingen zo, maar hij kan er prima mee leven.

Soms ziet ie dingen niet, als er bijvoorbeeld groente word gegeven, en hij staat er met zijn verkeerde oogje naar toe.

Bij mijn konijntje zit er dus een soort van 'waasje' over z`n oogje, maar toen ik laatst bij de dierenarts met hem was, zij ze dat het aan het genezen was, en dat er dus een grote kans is dat hij over een tijd weer kan zien met dit oogje. Weet niet in hoeverre dit kan, maar dat zij zij. Maar Mijn konijntje kan er prima mee leven! Hoe je er achter kunt komen? Als je bijvoorbeeld (voorzichtig!!! anders schrikt hij!) aan de kant van zijn slechte oogje gaat staan, en hij je niet ziet, is de kans groot dat hij blind is. Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Cubi,

Mijn konijntje Bobo heeft maar 1 oogje. Die van hem was ook ontstoken en zo erg zelfs dat zijn oogje niet meer te redden viel en zelfs verwijderd moest worden. Bij hem werd deze inderdaad ook blauw/ grijs van kleur. We merkten toen aan hem dat hij er wel last/ pijn aan had. Dus dat zou ik wel in de gaten houden als ik jou was. Als hij zacht met zijn pootje dat oogje steeds aan het wassen is ofzo. Toen mijn konijntje dat oogje nog had en zo erg ontstoken was, deed hij dat namelijk. Hij wilde zich wel goed wassen maar aan die kant deed ie maar heel zachtjes er over heen wrijven. Na de operatie ging het al een stuk beter met hem en hij fleurde weer helemaal op. Nu een paar maanden later, merk je niks aan hem dat hij maar 1 oogje heeft! Hij maakt binkies als de gekste en bunnyflops kan ie ook :) Ik merk alleen wel, zoals hier boven beschreven, dat als ik hem aan die kant aai dat hij af en toe schrikt, dan heeft hij mij natuurlijk niet zien aankomen ;) Maar verder houd hij wel zijn koppie wel gewoon recht als hij loopt en houd h'm niet scheef ofzo. Succes :bunny4:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben vandaag bij de dierenarts geweest en ik heb een zalfje gekregen, hij heeft een beschadiging op t oogje, vandaar dat hij minder ziet. Een aantal uur na het dierenarts bezoek is het echter veel erger geworden. Knalrood, dik en hij knijpt er steeds mee.

Hij vind het zalfje verschrikkelijk en toen ik het net indeed dook hij helemaal in elkaar, knijpend met zn oogje.

Ik vind het echt heel sneu, hij is het nu constant aan het wassen en je ziet duidelijk dat het hem zeer doet.

Is er iets waar ik de pijn mee kan verlichten of hoe ik hem een beetje af kan leiden? Lekkers hielp niet, hij heeft ook al veel gehad na het dierenarts bezoekje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had een ander topic aangemaakt, het was echt één groot drama geworden..

Die zalf maakte het alleen maar erger, hij krabte zn oog tot bloedens aan toe open.

Nu heeft hij antibioticadruppels en het is echt in 3 dagen tijd gigantisch vooruit gegaan. Groeit weer haar rondom het oogje en hij zit er niet constant aan. Het is dus ook niet meer zo dik en rood. Hij houdt hem nog wel een klein beetje dicht, maar ik geef het wat tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .