Ga naar inhoud

konijn verdriet?


Felicia

Aanbevolen berichten

Ik heb in 2007 2 konijntjes gekocht.

Een voedster(Punkje) en een ram(Flup), die ram heb ik rap laten castreren.

Dit was een koppeltje dat jaren bij elkaar zat en het zo leuk met elkaar konden vinden.

Nu het voedsterke heb ik spijtig 4maand geleden moeten laten inslapen.. ;(

Toen Punkje gestorven was werd Flupke echt heel stil. Hij zit in een ren altijd normaal in het zonneke met Punkje, nu zat hij al weken onder zijn hok. Dat is zelfgemaakt, met kleine gaten, waar ik hem niet kan doorzien.

Hij kwam soms dagen niet te voor schijn in de dag. Ik mij zorgen maken.. Gelukkig was er niks erg met hem aan de hand.

Hij was altijd zo stil en er zat geen leven meer in, normaal was hij een huppelend verliefd konijntje..

Ik heb in de maanden achter een voedster voor hem gezocht, maar hij was er nooit blij mee. Gelukkig kon ik de voedsters altijd terugbrengen als het niet lukte.

Er was bij ons in een asiel een groepje voedsters te koop. Een moeder met haar 4 kindjes. De moeder was zelf 8 jaar en haar baby's een jaar of 5. Maar deze zijn nooit gescheiden geweest..

Ik vond het zo zielig dat niemand hen wou kopen, ze zijn lief! Ik wou het proberen bij Flupje de voedsters te zetten.

En ja hoor ! Hij heeft in dat groepje zijn meisje uitgekozen. Nu huppelt hij echt weer rond en zie ik hem veeeel meer overdag! Hij zit ook altijd bij haar, likjes geven, er achter rennen en soms haar eens proberen te 'dekken'.

Had Flupke verdriet om Punkje? Ik had z'n gevoel van wel .. Nu is hij dolgelukkig met zijn 5 lieve dames.

Heeft iemand dit ook meegemaakt of beeld ik me dit alleen in?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad niet zo gek dat hij verdriet had. Zoals je omschrijft waren ze erg "close" met elkaar. Zoals een dier gevoelens heeft als blijdschap, jaloezie en andere gevoelens, is het niet gek dat ze ook verdriet kennen. Ik heb het een jaar geleden nog meegemaakt met mijn honden. Ik heb er een moeten laten inslapen. En de ander was er vrij ziek van. Ze zat te huilen s'nachts en at niet veel. We moesten haar ook laten inslapen een paar weken later, omdat haar galblaas op klappen stond. :(

en ik heb het meegemaakt met mijn kat, die was ook erg verdrietig toen haar baasje was overleden. We zagen haar heel weinig en ze zat altijd op de bed waar hij altijd lag. Dieren, net als mensen gaan anders om met verdriet. Maar ze kunnen zeker wel verdriet hebben!

Ook fantastisch om te lezen dat je zo een hele groep heb gekocht! Ben superblij om te lezen dat hij weer blij is! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb meerdere malen meegemaakt dat mijn dieren verdriet hadden. Een kat van mij is bijna weggekwijnd omdat zijn hondenmaatje dood was en mijn moeder ging daardoor eerder overstag om een nieuw hondje te nemen. We kregen Lucky in huis en de kat bloeide helemaal op en heeft hem opgevoed. Lucky had ook erg katachtige trekjes, geweldig!

Een fretje van mij zag ik heel eenzaam en lusteloos spelen en ik zag meteen dat er iets ernstigs was. En ja, zijn vrouwtje lag dood in het hok. Zsm een nieuw maatje opgehaald en hij werd weer de oude vrolijke mokkende en springende fret. (Mokken is het leuke geluidje wat ze maken)

En Shadow laatst ook toen hij het kleine witte konijntje dood op het veld zag liggen. Hij zat echt te janken en liep met de staart tussen de benen. Hij was het gelukkig snel vergeten, maar dieren hebben echt wel door wat dood is. Ook heeft hij met z'n staart tussen de benen afscheid van mijn kleine Luna genomen en mij heel lief getroost omdat ik ontroostbaar was.

Dieren kunnen dus echt wel missen en verdriet hebben.

Er zijn ook verhalen van apen die dagenlang met een dood jong rondlopen en pas na een paar dagen afscheid kunnen nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jazeker, alle dieren hebben gevoel!!! Het wordt bij mij thuis met m'n nijnen keer op keer bewezen.

Ik heb gisteren ook weer besloten om een nieuw vriendinnetje voor Spetter te halen uit de opvang. Zodat het meisje een fijn leven krijgt en Spetter hopelijk ook weer gelukkig wordt. Hij zit sinds 4 weken alleen omdat zijn vorige vriendin Luna ziek werd en uiteindelijk vorige week is overleden. Ik zie elke keer weer hoe konijnen veranderen na het verlies van hun partner. En ook zie ik ze weer veranderen als ze dan weer een nieuwe liefde hebben gevonden. En dat vind ik zo machtig mooi!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .