Ga naar inhoud

Konijn is ineens bang?


Marishaa

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik heb een konijntje van nu 6 maanden oud.. sinds een week of 2 is ze ineens heel bang voor mij, en dingen om haar heen. Voorheen was ze er gek op om geaaid te worden, maar nu is het weer net alsof ze hier net was en me helemaal niet kent.

Ze is ook niet zindelijk meer, terwijl ze dat wel was. Elke ochtend als ik bij haar kooi kom heeft ze alle losse spulletjes in haar kooi in haar toiletje gelegd, zelfs haar voerbak en snoepjes.

Normaal was ze gek op snoepjes en als ik met het bakje rammelde kwam ze er gelijk aan.. nu komt ze wel maar pakt ze het snoepje uit mn hand en gooit het weg..

Ze eet en drinkt verder wel normaal, eet niet veel hooi maar dit heeft ze nooit veel gegeten.

Er is helemaal niets gebeurd waardoor ze bang zou kunnen zijn, voor zover ik weet.. kan dit echt allemaal aan de puberteit liggen? En is het beter om haar dan te laten castreren?

Alvast bedankt.

Liefs Marisha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou inderdaad door de pubertijd/hormonen kunnen komen. Ik zou haar niet meteen laten castreren maar even aankijken hoe het zich ontwikkelt en of het aanblijft.

Een andere mogelijk dat ze zo met haar spullen sleept kan zijn dat ze zich verveeld/ te weinig ruimte heeft. Over het algemeen zijn konijnen die een maatje hebben en veel ruimte wat stabieler dan een konijn alleen in een hok. Maar ik weet natuurlijk hoe jou nijn erbij zit ;).

Verder vooral veel geduld hebben met je beestje en niets forceren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zit alleen nu, dit vind ik zelf heel jammer maar ik heb nu echt geen ruimte voor een vriendje voor haar:(

ze zit in een hok van 1m met normaal een 6hoek ren eraan vast waar ze in en uitkan, maar omdat ze daar zelf uit kan ontsnappen kan ze daar overdag niet in. Zodra ik thuis kom mag dat wel en ze mag ook elke avond helemaal loslopen.

Ze heeft wel heel veel speeltjes en afleiding, maar daar sleept ze nu ook mee, terwijl ze eerst er wel mee speelde. En haar knuffeltje die ze eerst heel lief vond ligt nu ook geregeld in haar toiletje..

Kan het ook zijn dat dit door eenzaamheid komt? En kan ik er verder nog iets aan doen dan want ik heb nu echt de ruimte niet voor een 2e konijn totdat ik naar een groter huis verhuis..

aangepast door Marishaa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Okee met die ren heeft ze inderdaad genoeg ruimte en met loslopen helemaal. Je zou nog kunnen proberen om een afdeknet op de ren te zetten zodat ze er ook snachts in zijn, aangezien veel konijnen snachts/heel vroeg in de ochtend erg actief zijn.

Het zou inderdaad kunnen zijn dat ze eenzaam, maar als je nu geen ruimte hebt voor een maatje dan houdt dat denk ik op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .