Ga naar inhoud

Leuke gerechtjes


konijntje400

Aanbevolen berichten

Ik geef bix op een bedje van spinazieblaadjes, aangevuld met een aantal blaadjes witloof en als kers op de taart 1 gram wortel (een heeeeel dun plakje). Soms kruid ik af met wat gedroogde bloemetjes, die als konijnensnoepje verkocht worden. ;)

Morgen geef ik andijvie op een bedje van lekker hooi, gekruid met verse tuinkruiden. En dan geef ik overmorgen.. *even denkennnnnnnnnn* een sla'tje op basis van radijs en broccoli, met als dessertje een extra bixje (fibafirst stokje).

Ik heb het eigelijk nooit bekeken als een "gerechtje", dit is een nieuw inzicht voor mij :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij ons krijgen Toby en Loeloe iedere ochtend 'n vleeswarenbakje vol met bladgroente (andijvie, sla, ijsbergsla, spinazie) en witlof. Wat wortel, paprika of broccoli, komkommer en natuurlijk 'n dot hooi! En we geven 'n bodempje hardvoer.

En dat krijgen ze dan 's avonds ook nog 'n keer.

Is dit eigenlijk te veel of te weinig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen in de ren krijgen niet veel, omdat ze anders plakpoep krijgen. Stampertje daarentegen kan ik wel gevarieerd en redelijk wat geven.

Wat ik de konijnen in de ren voornamelijk geef is: geplukt gras, een vers geknipte appeltak (met bladeren, zonder appels), geplukte weegbree, witlof, bospeen met loof (niet te vaak, ik koop in 1x in de 2 weken een verpakking en dan krijgen ze het tot het op is) en vanavond een klein beetje paprika en ijsbergsla. Maar die laatste 2 echt maar heel kleine beetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier gewoon wat de pot schaft!

Gelukkig heeft mijn moeder een vriendin die bij een groentezaak werkt en daar ook verse kant-en-klaar maaltijden maken.

Dus ze neemt 1 of 2 keer in de week geproente voor mij mee, ze doen een moord voor witte kool :P

Maar wat ik eigenlijk geef is 1 bospeen, loof, witlof, bleekselderij, witte kool, komkommer, andijvie en rozemarijn zijn ze dol op!

Hier gelukkig nooit last van de darmpjes :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .