Ga naar inhoud

Zindelijk maken lukt niet. =(


teddydwergx

Aanbevolen berichten

Hoii,

Ik probeer Robijn en Bibi zindelijk te maken, omdat het gewoon onmogelijk is,

het hok een beetje schoon te houden. In het begin ging het wel met 1 konijn,

maar met 2.. Ze liepen eerst los in een ren en zonder hok omdat ze toch altijd rond in de ren liepen.

Heb ook zn toilet, met zaagsel erin. Allen ze doen alles door heel de ren, hok, op het speelgoed en zelf in een voerbakje.

Ze hebben ook geen vast plekje, overal liggen keutels en plasjes.

Heb de toilet al op verschillende plekken gezet, geprobeerd alle keutels en plasjes in dat toilet te leggen.

Maar als ik net dat hok gedaan heb, allen erin is het na 5 min al weér een bende en ligt er weer van alles door 't hok.

Ik heb ze nu in hun hok gedaan, zonder ren en allen 2 snoepjes, een knuffeltje en hun voerbrokjes & toiletbak erin gezet.

Maar het lukt eigenlijk gewoon helemaal niet.. Iemand die me kan helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is het enige wat je kan doen steeds opnieuw alle keuteltjes en plasjes in de hoektoilet neer leggen, dit in de hoop dat ze vroeg of laat door zullen krijgen dat het toch echt daar hoort en nergens anders.

Hou er alleen rekening mee dat niet alle konijnen zindelijk te krijgen zijn. Hier lukt het helaas ook niet om ze geheel zindelijk te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik mijn nijn zindelijk wou leren maken lukte het in het begin ook niet echt goed! Hier zijn enkele tips:

Zorg dt het zindelijksbakje in de hoek van de kooi staat waar je konijn het meeste 'poept' en plast.

Maak het bakje wat comfortabel door er een beetje hooi en wat zaagsel in te leggen!

Leg ook enkele keutels in het bakje en misschien ook een schepsje van het beplaste zaagsel.

En dan is het gewoon afwachten! Je moet gewoon wat geduld hebben en dat gaat het wel van zelf!

(Als dit nu echt niet lukt kan ik je spijtiggenoeg niet meer helpen omdat sommige konijntjes gewoon van natuur nu eenmaal dit niet willen!:$) Veel geluk met het zindelijk maken! en voor verdere vragen kan je me altijd persoonlijk bericht sturen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, voldoende geduld hebben en er genoeg op letten. Mijn dwergjes zijn ondertussen een goeie 4 maand oud en het begint nu pas te lukken om ze zindelijk te maken. Ze poepen nog steeds vrij veel buiten hun toiletjes, maar hun plasjes doen ze nu altijd in hun toiletjes. Ze durven alleen soms eens naast het toiletje plassen, maar dat kan nu eenmaal gebeuren.

Een tip is misschien om ervoor te zorgen dat je nergens bodembedekking hebt, behalve in de toiletjes zelf. Ik heb aan mijn konijntjes gemerkt dat ze absoluut niet van natte pootjes houden. In hun toiletkooi ligt sinds een maand en half enkel krantenpapier en sinds ik het zo doe, zijn ze echt merkbaar beter geworden in toiletgebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik maak het zaagsel even op, is nog maar een klein beetje dus zonde om weg te gooien.

Ze doen de plasjes er nu wel in, maar als ik ze in de ren zet dan doen ze de plasjes ook gewoon op de grond.

Heb het hok helemaal leeg, ligt allen een handoekje in omdat ze anders niks zachts hebben.

En in het toiletje zit wat, maar voor de rest ligt der niks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik mijn nijn zindelijk wou leren maken lukte het in het begin ook niet echt goed! Hier zijn enkele tips:

Zorg dt het zindelijksbakje in de hoek van de kooi staat waar je konijn het meeste 'poept' en plast.

Maak het bakje wat comfortabel door er een beetje hooi en wat zaagsel in te leggen!

Leg ook enkele keutels in het bakje en misschien ook een schepsje van het beplaste zaagsel.

En dan is het gewoon afwachten! Je moet gewoon wat geduld hebben en dat gaat het wel van zelf!

(Als dit nu echt niet lukt kan ik je spijtiggenoeg niet meer helpen omdat sommige konijntjes gewoon van natuur nu eenmaal dit niet willen!:$) Veel geluk met het zindelijk maken! en voor verdere vragen kan je me altijd persoonlijk bericht sturen!

Ik zou er zelf geen hooi in leggen, maar dat ben ik... Mijn konijnen eten liever waar ze het makkelijkst bij kunnen (ik denk elk konijn), dus bij voorkeur van de grond ipv. uit de bal. Lijkt me niet echt fris en gezond als ze het hooi waarop ze plassen en poepen gaan opeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .