Ga naar inhoud

ontstoken oog besmettelijk?


chan

Aanbevolen berichten

Kan nergens duidelijkheid vinden via Google, maar misschien weten jullie het!

Als een konijn een ontstoken oog heeft, is dat zo besmettelijk dat hij weg moet bij de andere konijnen?

Een van de mijne heeft een nat oogje met een klein beetje pus en hij houdt hem bijna dicht. Ga het zo even schoonmaken en vroeg me af of hij daarna weer terug kan bij de andere 6. (natuurlijk ga ik vanmiddag naar de DA als hij er last van blijft houden)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net zoals vorige week zondag heb ik nu weer een konijn met oogproblemen... Wat is dat toch zeg op zondag...

Vorige week ging het steeds beter na het schoonmaken en 's avonds was het helemaal over. Vandaag zag ik eind vd middag dat een andere nijn het nu weer heeft. Alleen heeft zij nog iets meer pus en knijpt het oog helemaal dicht. Natuurlijk het oogje weer meteen schoongemaakt en nu maar afwachten, hopelijk is het net zo snel over als vorige keer.

Vraag met toch af hoe ze er nu aan komen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorige week had Snuf er maar 1 dag last van, maar als het zijn tanden zouden zijn, zou het toch denk wel langer moeten duren tot het probleem is opgelost, of werkt dat niet zo? Ze eten wel allemaal heel goed.

Lexie heeft haar oog nu een beetje half open, hopelijk is het morgen weer over en anders maar even naar de DA (hopelijk hebben ze dan tijd voor ik moet werken). Als het maar niets besmettelijks is, want ze zit nog bij de rest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, er is echt niets anders dan anders. Ben halverwege de 20kg zak aubiose, wat ik altijd gebruik, geen ander hooi, enz.

Gelukkig zijn alle klachten weer weg, ben benieuwd de anderen er ook nog last van gaan krijgen, ik hou ze nu maar extra goed in gaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .