Ga naar inhoud

myxomatose genezen????


haljordan

Aanbevolen berichten

Ondanks het feit dat ik helemaal kippenvel krijg bij het zien van foto's van andere konijnen met myx, vind ik het heel vertederend hoe ze samen steun aan elkaar hebben!

Het doet me plezier om te zien dat ze nog vlotjes groen lijken te eten! Maar jammer genoeg is eetlust geen echte houvast. Mijn Rambo at ook nog tot het laatste uur van zijn leven... Dat is iets dat kan verschillen van konijn tot konijn vrees ik.

Tilli zit nu echt aan het dieptepunt lijkt me, ik herken het heel erg. Maar je mag haar niet opgeven hoor! Zij vecht ook nog steeds dus jij moet het goede voorbeeld geven en positieve energie uitstralen voor hen :)

Dampen (= stomen), zoals ik ook al aangebracht heb, in combinatie met het spoelen met fysiologisch water kan wonderen doen, geloof me :)

Nu, het lijkt me wel heel erg snel dat de myxomen al aan het verkorsten zouden zijn, maar het zou wel kunnen natuurlijk :) Dan worden ze heel erg donker tot zelfs zwart en drogen uit tot ze afvallen

Dat dampen, hoe lang deed je dat?? Ik heb het nu gedaan tot Tilli het beu was en bijna met der oor in de pot heet water hing (heb dat om eerlijk te zijn nog nooit gedaan) Ik ben er ook voor alle zekerheid gaan bijhangen want ik was een beetje bang dat het te warm ging worden :$ (Als ik binnen 2 weken bultjes en een dik hooft begin te krijgen weet ik dan toch van waar het komt ;) )

Het dampen doe je toch ook voor je ze dan verzorgd he???? Ik veronderstel dat dat is om alles een beetje te lossen??? (Ik ben zo één van die mensen die nooit echt ziek word, of het is eens een gewone verkoudheid of een oogontsteking, dus ik weet van medicatie en natuurlijke producten om de gezondheid een beetje op pijl te houden niets vanaf ;) Ja en nu moet ik even hout vasthouden of ik zit hier tegen volgende week met ne zware griep :P )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 130
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik ging een kwartiertje dampen in de badkamer . Goed heet water laten en olie met eucalyptus in het badwater en dan zat ik daar met een konijn op mijn schoot op de badmat.

Heel de badkamer onder de damp.

Ik zou wel heel voorzichtig zijn met die spray die jij in het neusje spuit. Ik deed dat op een watje en dan goed nat het neusje wat doppen. Sprayen geeft een verstikkend gevoel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hangen hier nu samen een 10 minutjes boven een pot heet water ;) Deze avond bleef ze mooi stil zitten. De eucalyptus staat zo al naast haar te branden in zo'n schaaltje met water, probeer ik ook zo goed mogelijk aan gang te houden (Ik heb hier al wat kaarskes afgebrand de laatste week!) Maar misschien kan ik die dan inderdaad ook wel in dat water doen als we dampen.

Die spray heeft ze inderdaad niet graag, toch maar eens kijken of het niet lukt met een watje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

IK vind dat er bijlange niet meer zoveel wit in haar ogen zat deze morgen, dus het uitkuisen en de nieuwe zalf zullen wel werken denk ik!!

eucalyptus in heet water en daar dan gaan overhangen, niet zo'n goed idee van mij, :s , amaai mijn ogen, ik ben al blij dat ik eerst ga als proefkonijn! LOL even later was het wel ok hoor, dus hebben we samen nog eens 10 min gedampt, ik ging voor de 15 maar Tilli dacht er anders over.

Hoelang heeft het bij jullie geduurt voor ze terug een beetje beter werden (niet dat ik er hier de brui aan ga geven hoor) de dierenkliniek in Nederland had me laten weten dat ze na 3 weken echt wel moeten verbeteren want dat ze het anders alsnog niet halen. 3 weken is donderdag :( Ze heeft nog wel even, maar toch ook zo lang niet meer.

Scheppe die begint hier echt averechts te doen, Ze trekt haar kopke is zodat ik nie bij haar mondje kan en als ik het dan toch in haar mond krijg dan slikt ze gewoon niet! Laat alles uit haar mond lopen, en ik weet dat ze het nochtans wel kan want als je haar iets lekkers voor de neus houd is ze er direct mee weg. Stoute nijn! :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat tegenstribbelen is een goed teken. Ik zou Scheppe in een handdoek wikkelen en haar kopje vasthouden en het er gewoon aan 1 zijkant ingieten. Ik moest bij Luna ook vechten om er wat in te krijgen, ik heb op een gegeven moment heel voorzichtig haar bekje opengemaakt zodat ik de spuit erin kon doen, toen werkte ze wel mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat dampen, hoe lang deed je dat?? Ik heb het nu gedaan tot Tilli het beu was en bijna met der oor in de pot heet water hing (heb dat om eerlijk te zijn nog nooit gedaan) Ik ben er ook voor alle zekerheid gaan bijhangen want ik was een beetje bang dat het te warm ging worden :$ (Als ik binnen 2 weken bultjes en een dik hooft begin te krijgen weet ik dan toch van waar het komt ;) )

Het dampen doe je toch ook voor je ze dan verzorgd he???? Ik veronderstel dat dat is om alles een beetje te lossen??? (Ik ben zo één van die mensen die nooit echt ziek word, of het is eens een gewone verkoudheid of een oogontsteking, dus ik weet van medicatie en natuurlijke producten om de gezondheid een beetje op pijl te houden niets vanaf ;) Ja en nu moet ik even hout vasthouden of ik zit hier tegen volgende week met ne zware griep :P )

Om hier nog even op te reageren: Ik had voor Fluffy een soort hokje gemaakt waar hij zich in kon terugtrekken als hij binnen zat. Een grote wijnkist en daar een deurtje uitgezaagd! Ik stak hem dan daar in, de pot aan de ingang en een handdoek over heel de zaak! Een kleine privé-sauna dus :) En ik hield mijn hand er in zodat hij zeker niet te dicht bij de pot kon.

Je kan bijvoorbeeld ook een transportmandje afdekken met een handdoek en de pot er voor zetten, mee onder de handdoek!

Ik deed dat idd eerst, dan alles afkuisen en spoelen met fysiologisch water en dan alles weer verzorgen met medicatie en zalf :)

Verder heb ik persoonlijk (tegen sommige adviezen in) wél met eucalyptus in het water gedampt. Het is effectief een agressief goedje, maar ik vond dat hij het nodig had en hij heeft er zeker verlichting door gekregen dus ik zou het wel aanraden omdat dit toch een uitzonderlijke situatie is en je àlles uit de kast moet halen!

Ik zal voor jou even kijken in mijn topic vanaf wanneer het precies de goede kant uit begon te gaan. Ik kan je alleen al zeker zeggen dat je er met 3 weken ZEKER niet komt... Hier minstens van september tot december aan het knokken geweest!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het even gaan opzoeken en ben ongeveer uitgekomen op na 20 dagen dat zijn longen dan vrij zijn bevonden door de DA...

Maar ik kan je vertellen, hij was dan echt nog lang niet de oude want ik vond net dat hij toen nog veel lawaai maakte met het ademen! Op de volgende pagina's kan je bijhorende foto's bekijken, mss kan je zo inschatten in welke 'fase' je konijntje zit? (Tilli is een speciaal geval aangezien die toch geen myxomen heeft maar veel zwellingen dacht ik?)

Vanaf deze pagina (9) heeft de DA vastgesteld dat hij vooruit begon te gaan...

Veeeeel succes in elk geval, je bent kei goed bezig! Behoud je vechtlust, je konijnen voelen dat! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja inderdaad, geen myxomen, maar alles gezwollen.haar oren zijn wel 3 keer zo dik als normaal. Daarnet toen ik ze verzorgd had dacht ik terug even van die haalt de ochtend niet, het leek wel alsof ze soms gewoon stopte met ademen. Maar ik ben net nog eens gaan kijken en ze leek al wat beter. Het lijkt nu wel alsof ze soms zit te hoesten, zou dat van de longontsteking zijn???

Ik wou al bijna dat Tilli myxomen had, want nu lijkt ze een beetje te veel op Joepie naar men zin. Haar oogjes zijn terug slechter, heb ik weer helemaal proper proberen krijgen, maar nu kwam er ook al wit snot uit haar neusje, veronderstel dat dat ook een beetje van de oogjes komt???? Ik heb deze avond wel heel wat vuil uit haar neusje kunnen halen. Ik geef haar mijn alles tot ze zelf opgeeft, maar het is zo zielig om te zien :(

Ah Chloë was ik nog vergeten zeggen, op een stukje brood lusten ze die drupjes inderdaad wel, is al iedere keer opgegeten nu :)

en het dampen in de reismand ging inderdaad ook goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Scheppeke is nog niet genezen he ;) maar die doet het wel heel goed, (die is ook nooit zo slecht geweest dat ik dacht dat ze ging sterven) dat komt in orde denk ik. Die is ooit als ze klein was wel eens gevaccineerd, zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?

AB krijgen ze met een spuitje in de mond. Tilli is er nog deze morgen, dus het zal wel weer even een dipje geweest zijn zeker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat Reusje het had over de info die je van Wilhelminapark gekregen hebt ^^ Dat ze daar snel werken want na 3 weken al zeggen dat ze echt moeten verbeteren!

Heeft Scheppe eigenlijk ook van die waterige verdikkingen overal zoals Tilli of heeft ze zowat hetzelfde als Fluf?(Enkel myxomen en lichte verdikkingen)

Ik denk eerlijk gezegd wél dat vroegere vaccinatie er iets mee te maken kan hebben. Op die manier heeft haar lichaam ooit al eens antigenen aangemaakt tegen het vaccin, hetwelk een verzwakte vorm van het virus is! Haar lichaam zal het virus deels herkennen en er sneller op kunnen reageren... Dat is mijn gedachtengang! Ook is Scheppe wat ouder dacht ik? Lijkt me ook in haar voordeel te werken. Het kan ook zijn dat Scheppe het virus op een andere manier heeft over gekregen, net zoals ik vermoed dat het bij Fluffy het geval was omdat hij helemaal andere symptomen kreeg als mijn andere 2

Tilli zal inderdaad nu te kampen krijgen met longonsteking en snot...Dat is het grootste struikelblok voor de meeste konijntjes :( Probeer haar neusje goed schoon, droog en vrij te houden door zeker 2x per dag uit te spoelen en eens te dampen! Probeer ze ook zo veel mogelijk te laten drinken en eten!

Ik vroeg me nog iets af... Heeft je DA iets gezegd over de dosis AB die je mag geven? Op een bepaald moment heb ik bij Fluffy even meer mogen geven als hij slechter was, als een soort boost geloof ik!

Hopelijk haalt Tilli het... Ik herken het zo van bij Rambo :( Veel succes verder!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah ja zo, ja ik vroeg of er een bepaalde dag was waarop ze beter zouden moeten beginnen worden en ze schreven terug dat ze na 3 weken in ieder geval moeten beterschap beginnen tonen want dat ze uit ervaring weten dat het anders alsnog slecht afloopt of zo iets.

Scheppe heeft geen waterige verdikkingen, enkel die myxomen en dan enkel in haar oor en boven haar ene oog en een op haar neusje, voor de rest heeft ze niets ah ja en aan haar lip ook eentje (Het valt echt wel goed mee als ik andere beestjes met myxomen zie). Ik denk ook niet dat ze echt koorts of zo gehad heeft. Scheppe is een jaar of drie, tilli is van deze zomer, dus een paar maand nog maar. Dat speelt ook niet echt in haar voordeel denk ik.

Eten is nog steeds geen probleem hoor, Tilli zat net brokjes te eten toen ik daarnet thuis kwam. Ik ben wel andere moeten gaan halen met wat meer smaakjes erin, maar deze eten ze goed dus mag het wel even van mij ;)

Tilli had vorige week maandag al een longontsteking de DA had toen gezegt dat het nog wel meeviel, maar dat het niet te veel erger meer mocht worden, ik mocht van 1.3 naar 1.5 AB gaan omdat ze een beetje morst.

Ik moet nog iets vertellen, groot nieuws, maar ik ben bang om een beetje te hoopvol te worden: Tilli haar oortjes zijn bijlange niet meer zo zwaar dan een paar dagen geleden. Ik dacht het deze morgen al, maar ik dacht toen van ik slaap nog den helft maar ik ben nu nog eens geen voelen en ze zijn wel degelijk niet meer zo zwaar als daarvoor. Zou ik nu stilletjes mogen juichen???? Want langs de andere kant denk ik dan, het kan nu wel zijn dat ze de myx aan het verslaan is, maar ze heeft nog steeds een longontsteking en een oogontsteking waar ze kan van doodgaan. Maar toch, het is stilletjes en goed teken niet????????

Nog een vraagje, scheppe krijgt nu allemaal van die kroetjes, op de kanten van haar oren, en die op haar oog is precies ook aan het verdrogen, moet ik daar niet iets aan doen???? Ontsmetten of zo dat dat niet ontsteekt???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja nu is allemaal men hoop op Scheppe gericht, ik heb gisteren nog ergens gelezen dat konijnen met Chronische myx 50 procent overlevingskans hebben dus dat is al een pak beter dan 8 tot 10 voor de accute van Tilli. Aangezien haar myxomen aan het verkorsten zijn heb ik daar wel echt hoop op dat die goed zal komen!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .