Ga naar inhoud

Raar trekje


Bobbie21

Aanbevolen berichten

Hallo :)

Ik vroeg me eigenlijk al een tijdje wat af. Mijn oudste konijn Lola, een zwart rasloosje van bijna 2 jaar oud, heeft al sinds ik haar in huis heb (ze was toen 8 weken) een raar trekje. Als ze aan een hand wil snuffelen, of aan iets wat die hand vastheeft zoals een wortel of haar speelbal, dan trekt ze heel schokkerig -bijna spastisch- haar hoofdje terug en als ze vervolgens nog eens snuffelt, doet ze exact hetzelfde en rent ze weg. Terwijl ze juist wel aandacht zoekt en wel wíl snuffelen. Heeft misschien iemand een idee waarom ze zo doet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal morgen overdag eens kijken of ik het duidelijk vastgelegd krijg!

Ze heeft het zowel als ze het net aanraakt en als ze het net niet aanraakt... Ja, het lijkt bij haar inderdaad ook op schrikken, heel gek! En dan ook echt zo extreem schrikken dat je zelf ook bijna een hartverzakking krijgt.... Hebben ze het bij jou ook bij handen of voorwerpen die de hand vastheeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan dat niet van opwinding zijn? Zo van "ooeehhh da's iets leuk/lekker" en dan zo schudden met het hoofdje en de oren (een halve binky) en speels weglopen?

Als ik Bobke iets geef dat hij heeeel lekker vindt, loopt hij eerst ook een minuut triomfantelijk rond, huppelend en schuddend met zijn hoofdje (het verschil is wel dat hij het dan in zijn mond heeft genomen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan dat niet van opwinding zijn? Zo van "ooeehhh da's iets leuk/lekker" en dan zo schudden met het hoofdje en de oren (een halve binky) en speels weglopen?

Als ik Bobke iets geef dat hij heeeel lekker vindt, loopt hij eerst ook een minuut triomfantelijk rond, huppelend en schuddend met zijn hoofdje (het verschil is wel dat hij het dan in zijn mond heeft genomen).

Dat is wel heel schattig ^^ Dat doet mijn ander konijn Tammy ook vaak! Bij Lola ziet het er allemaal niet zo vrolijk uit, meer verward.. Alsof ze er zelf ook niks van snapt :P

Kan het zijn dat je misschien ooit eens statisch bent geweest. Ik heb dat wel met een van mijn katten gehad die aan mijn hand wilde snuffelen en toen een schokje kreeg. Sindsdien is hij ook heel voorzichtig.

Dat zou misschien wel eens kunnen.. Het is al sinds het begin, kan misschien ook zo zijn iemand van de dierenwinkel statisch was?

Vind het idd wel een beetje als een halve binky klinken. Puk maakt halve (en hele) binky's als ze eten krijgen. Dan schudt ze ook met haar kop. Vind het er wel grappig uit zien. :he:

Maar een filmpje zou handig zijn, misschien ziet het er heel anders uit als wat we nu denken.

Haha ook al zo schattig ^^ Blije konijnen! Ik heb vandaag een poging gedaan tot filmen, maar het was echt onduidelijk, ik doe morgen nog een poging. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ging net even kijken of het duidelijk werd als ik zonder daglicht ging filmen, nou Lola had ineens wat nieuws... Ik liet haar aan mijn hand snuffelen, spastisch trekje, weer snuffelen, weer spastisch trekje, haal ik m'n hand weg, gaat ze een partij zitten grommen en vliegt ze ineens redelijk agressief op m'n hand af..... Filmpje is wel mislukt trouwens :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .