Ga naar inhoud

Knijntje en Fluffie enten


Lilabella

Aanbevolen berichten

morgen gaan we Knijntje en Fluffie éindelijk enten, waar ik zo lang om heb gezeurd maar ze vergeten het steeds:grrrrrr: en morgen er goed om denken want tussen 9 en 10 gaan we ze enten. even een vraagje moeten konijnen bij de enting nuchter zijn? en kunnen de konijnen weer gelijk bij de heren want die zijn al geént. nou ben supper blij dat we ze nu eindelijk gaan enten want dat heeft lang geduurd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedzo dat ze geent worden ;) konijnen moeten nooit nuchter zijn!! Het is juist belangrijk dat de darmen niet stil liggen. Tuurlijk kunnen ze meteen weer bij elkaar, geen probleem. Is je dierenarts op zaterdag open of wordt het enten door iemand anders gedaan?!

aangepast door Vloems
Link naar reactie
Delen op andere sites

okee dan doe ik dat zo als normaal trouwens een vraagje hoe krijg ik ze in de reisbox want ze komen daar nooit zelf in en ik pak ze soms op en in de ochtend komen ze zelf al niet behalfe bij het voeren en ik ga Knijntje en Fluffie niet voeren maar de heertjes wel en daarna zet ik de dames gewoon weer bij de heren en dan hebben zij de prik ook weer gehad :) nou nu niet vergeten de wekker is om 8 uur gezet dan ga ik gelijk de reisbox klaar maken en om 9 uur de konijnen er dan eindelijk in doen (ik doe er wel een kleedje in wat hooi en een knuffeltje)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dat doe ik ook maar ik wil ales gewoon zeker weten, het enige waar ik dus erg bang voor ben is dat Fluffie de dierenarts gaat bijten... want zij bijt zo snel en mijn broer van 13 is bang voor haar (jep vreemd) dus ja zal ze dat doen? op welke plekken krijgen ze prik? weet iemand dat of verschilt dat? met honden ben ik het supper gewent maar mijn nijnen houden niet van snoepjes en dergelijke zeker zo vroeg neit dus dat wordt klein beetje probleem en me honden wel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou jou meisjes gewoon mee voeren met de jongens (zo normaal mogelijk doen) en ze dan zo voorzichtig mogelijk vangen. Basje is hier al een tijd geleden geent, maar ik meen mij te herinneren dat dat op zijn bil/rugje was. De dierenarts heft dan een stukje vel op en daar prikt hij in, Bas hier heeft niet gereageerd op de prik.

Als je denkt dat je diertje de dierenarts gaat bijten zou ik dat op voorhand zeggen dan kan hij/zij de nodige voorzorgen nemen. De dierenarts weet perfect hoe hiermee om te gaan dus daat hoef je geen schrik van te hebben.

Een plukje hooi meegeven is een goed plan en een dekentje is dat ook. Ik zou ook nog even een stukje groenvoer meegeven als ze dat gewend zijn, voor het vocht. Als ze dan dorst krijgen hebben ze wat vochtigs om op te knabbelen.

Van zodra je weer thuis bent zou ik ook wat lekkers geven, bijvoorbeeld een bixje uit je hand, dan zijn jullie vast snel weer vriendjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik leg altijd een krant met wat hooi erin, meer niet. Verder doe ik ook niets bijzonders. Ik behandel ze als altijd. Vaak zet ik wel al een dag van te voren de reisbox in de ren zodat het wat vertrouwd is. In de reisbox vervoer ik ook alleen de konijnen, geen andere dieren zodat hun geur erin zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .