Ga naar inhoud

Natte keutels! Diarree?


Sjellie

Aanbevolen berichten

Carlo zit al ruim een week op een hooidieet omdat hij zijn blindedarmkeutels niet opat. Tot nu toe heb ik geen blindedarmkeutels meer gevonden. Nu heeft hij opeens last van natte ontlasting! De gewone keutels zijn nattig/zacht en sommigen hebben een beetje een vloeibaar/waterig laagje erover als hij ze uitpoept.

Hij eet verder prima en drinkt ook goed. Hij zit niet stil in een hoekje. Gedraagt zich verder normaal.

Diarree? Maar hij staat al op een hooidieet en heeft twee dagen geleden voor het laatst twee blaadjes andijvie gehad om te proberen of hij hiervan weer zijn BDK's liet liggen! Wat kan het zijn?

Even een smakelijke verduidelijkende foto:

20120829143133.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, hij is andijvie gewend. Hij kreeg dit al in de opvang en toen hij pas bij ons kwam zijn we daar gewoon mee verder gegaan. We zijn in meerdere stappen even opgehouden met groente en biks geven omdat Carlo zijn blindedarmkeutels liet staan. Om te bepalen of het aan de hoeveelheid groente lag en wat de juiste hoeveelheid dan wel was zijn we langzaam weer begonnen. Maar telkens als hij een beetje groente at liet hij wat blindedarmkeutels liggen. Een hoopje of twee drie maar, maar toch. Tijdens zijn hooidieet heeft hij tot nu toe alleen maar grote lichte keutels gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah anders zou het daar aan kunnen liggen. IK ken geen andere oorzaak

sorry

ps Je bent niet de enige met een konijn met zachtere keutels, 2/3 konijn van mij heeft ook zachtere keutel door gras te eten toen ze in de ren zaten. En die van mij laten hun bdkeutels liggen waarschijnlijk door te veel biks ik ben aan het verminderen

aangepast door Jolien_1999
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .