Ga naar inhoud

Ziekjes of gewoon warm?


marjan

Aanbevolen berichten

  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb hem vannacht in een hokje bij m'n bed gehad en heb hem (met een zwakke zaklantaarn) goed in de gaten gehouden. Tot 1 uur lag hij beweegloos in z'n hokje, dus ik maakte me flinke zorgen. Tegen half 2 begon ze te drinken en nam ze 2 hapjes andijvie. Maar vanaf 2 uur was het beestje constant aan het kauwen!! Hij heeft nog niet veel brokjes gehad, wel andijvie en hooi. Z'n favoriete snoepje ligt ook nog onaangebroken in het hok. Helemaal de oude is hij dus nog niet, maar hij eet gelukkig weer iets! Ik ga straks urine opspuiten en de dierenarts bellen en dan kan hij weer bij z'n vriendinnetje in het buitenhok, die zal hem wel gemist hebben vannacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

<Produceert een voorzichtig "juich-je" :bow: >

Wat fijn dat het iets beter gaat! Dat zijn de eerste stapjes (hapjes) naar herstel!!!

Succes en probeer niet teveel te piekeren. Ik weet dat het moeilijk is, maar daar help je hem, en jezelf, nu eenmaal niet mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor, nu hij heeft gegeten, pieker ik niet meer. Alleen is het me nog niet gelukt een plasje op te vangen. Ik heb nu het hele hok leeggehaald (alleen wat water, brokjes en hooi) en hij zit nu dus direct op het plastic. Wel een beetje zielig, maar anders krijg ik die urine nooit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

succes met urine opvangen (lijkt me ook erg moeilijk bij een konijn)

Nou, op zich valt het wel mee als ik hem gewoon in een kooi zonder bodembedekking doe, dan kan ik het na het plassen gewoon met een spuit 'opspuiten'. Maar dan moet hij wel eerst gaan plassen en daar heeft hij geen zin in als hij in zo'n plastic bak zit. :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je hem goed in de gaten kunt houden, kun je misschien een paar krantensnippers in de wc leggen. Dan lijkt het net alsof er iets inligt.

Dan moet je alleen wel direct kunnen handelen als hij plast, anders wordt het geabsorbeerd.

Of anders wat niet al te fijn grint. (Moet je dat wel heel schoon wassen voordat je dat erin doet.)

Ik had dat ook met mijn kat. Irritant hoor, urine opvangen...

Succes maar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, nog niet geprobeerd, ik heb net even 2 uurtjes gewerkt (ik masseer). Ik ga nu even boodschappen doen en daarna ga ik weer een poging wagen. Ik wil morgen wel graag naar de dierenarts, want morgenavond zijn de pijnstillers weer uitgewerkt.

Toen ik net trouwens eten ging brengen, kwamen ze beide meteen naar bovrn (ze zitten altijd onderin het hok), positief dus!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem, net als 's ochtends, in het hok zonder bodembedekking gezet. Alleen wat hooi, brokjes en water erin. En het hoektoiletje! Ineens lagen er twee plasjes tegelijk, eentje in het toiletje en eentje ergens anders. Dat kon ik zo met een spuit opzuigen. Ik heb nu een hele spuit vol plas!

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat jullie ook tegen de hitte zouden kunnen doen, is een baksteen in de koelkast/vriezer leggen (in de vriezer niet zo superlang), en dan in de kooi leggen, of hok, tis wat je net thuis hebt staan. dat is lekker verkoelend om tegenaan te liggen of erop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan mij voorstellen dat je wat gestressd bent, maar probeer toch positief te blijven.

misschien is er niets aan de hand, maar had zij net op dat moment de uitslag niet bij de hand, of misschien overlegt zij altijd wel met de DA, of het nu wel of niet goed is.

Probeer in ieder geval rustig en kalm en positief te blijven, hopelijk is het niets ernstigs.

Ik duim in ieder geval voor je dat er niets ernstigs is.

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .