Ga naar inhoud

Winkel-ukje met diarree


Gast

Aanbevolen berichten

Ze zit hier naast me het carprofendoosje op te eten:mdr: Ze is levendig, maar haar keutels zien er nog niet zo goed uit als ik vannacht dacht dat ze deden. ze zijn nog erg slap en nat en er zitten ook echt belletjes in. Dat verklaard die gassige geluiden dus. Ze lijkt niet echt last te hebben van een gasbuik oid dus ik wil haar vannacht overdag geen cisaral meer geven. En hoewel ze CC erg lekker vindt krijgt ze dat nu ook niet meer want ze eet verder goed, maar als ze CC blijft eten, eet ze minder hooi en FF en zolang er nat voer in gaat zullen er natuurlijk ook nooit droge keuteltjes uit komen.

Maar ze is de nacht doorgekomen dus we houden moed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik snap er niks van en de 'wat als'-en volgen elkaar in hoog tempo op in mijn hoofd. Ze heeft al die tijd zelf goed gegeten en ook veel gedronken en toen ging ze opeens zo achteruit....Dit is echt ontzettend zuur want ik dacht echt dat ze een goede kans maakte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aw wat vreselijk rot dat ze overleden is, zeker als het even weer zo goed ging!

Lees nu dit hele topic ook pas en als ik heel eerlijk ben schrik ik wel een beetje van de leeftijd waarop ze blijkbaar in de dierenwinkel zat en ook je zin "Ik ga niet met haar naar de dierenarts omdat dit simpelweg niet rendabel is en ik ook niet zo ver wil gaan. (..)we hebben het hier over een dierenwinkelkonijn". Wanneer elk willekeurig nieuw lid zoiets zouden posten zou het hele forum over ze heen vallen.. maar hier heeft helemaal niemand wat over gezegd?

Gezien alle raad en daad die je hier op het forum overal geeft neem ik aan dat het gewoon beroerd verwoord is, zeker aangezien je uiteindelijk wel advies bij een dierenarts hebt gevraagd en medicijnen hebt gegeven.. ik twijfel niet aan je inzet of intentie, maar schrik gewoon een beetje van de bewoording. Ik neem aan dat jij ook geen onderscheid maakt tussen de kostbaarheid van het leven van een dierenwinkelkonijn of een willekeurig ander konijn.

In ieder geval sterkte ermee, erg jammer dat het allemaal niet heeft mogen baten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk niet Asti. Voor mij is het leven van een dierenwinkelkonijn evenveel waard als dat van mijn eigen konijnen. Dat zou je ook kunnen weten aangezien ik haar anders al niet eens een kans gegeven had. Maar het blijft een feit dat ik niet met haar naar de DA kon. Ik weet niet of je het topic dat ik gelinkt heb in de openingspost gelezen hebt, anders even doen. Die kosten zijn toen vergoed door mijn baas, maar er is me toen wel gezegd dat ik dat liever niet meer mag doen omdat de kosten gewoon erg hoog zijn, vooral in het weekend. En uiteindelijk heeft het niks opgeleverd, maar wel een hoop geld gekost. En als het om mijn eigen dieren gaat kunnen de kosten me niks uitmaken, maar dat kƔn met een dwkonijn simpelweg niet. Natuurlijk zou ik het liever anders zien, maar voorlopig is dat helaas niet zo. De meeste konijnen uit een dierenwinkel krijgen al niet eens serieuze medische hulp of simpelweg wat aandacht als ze ziek zijn. De konijnen in de winkel waar ik werk hebben het geluk dat ze verzorgers hebben die wƩl om de dieren geven. Ik doe wat in mijn macht ligt, en meer kan ik niet doen. Dit heeft niks te maken met dat het ene leven mij meer waard zou zijn dan het andere....

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat haar leeftijd betreft...tja, zijn we het niet allemaal eens dat ze zo jong nog lekker bij mama had moeten zitten? Daar kunnen we over discussieren maar een discussie waarin beide partijen het met elkaar eens zijn schiet niet erg op. Wel denk ik dat haar leeftijd een heel belangrijke rol heeft gespeeld in het ontstaan en verloop van de diarree en ik ben ook zeker van plan om eens in overleg te gaan wat betreft de leeftijd van de konijntjes die bij ons in de winkel zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dat je het zo ver kan krijgen dat jullie voortaan wat oudere konijntjes krijgen, die wel lang genoeg bij hun moeder hebben gezeten. Je hebt nu al 2 keer zo geknokt (en misschien wel vaker) voor een konijntje wat te jong is wat het niet heeft mogen halen helaas.

Hopelijk kun je je baas hiervan ook overtuigen en de anderen die te maken hebben met de konijnen. Ik duim voor je!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was ook geen aanval op je hoor madammie.. snap dat je gewoon alles hebt gedaan wat in je macht lag. En natuurlijk is er een verschil tussen wat iedereen overheeft voor de eigen beesten en voor 'de rest'. Anders hadden we allemaal massa's stumpers in huis rondhupsen met wie we regelmatig naar de DA zouden gaan. We hebben helaas niet onbeperkt geld en dan moet je prioriteiten stellen, die liggen dus bij de eigen beestjes. Het is meer dat iemand die heel puur je post zou lezen en vervolgens eentje van een beginner hier met beginnersfouten, zich zal afvragen waarom er bij de een zo redelijk en aardig wordt gereageerd (zoals het ook hoort lijkt me) en bij anderen zo ontzettend fel. Daar doelde ik meer op.

Wat betreft leeftijd is het inderdaad preaching to the choir hier. Nu je baas nog ;) Lastig als het je werk is.. bij mij op het werk zie ik inderdaad ook wel eens dingen die ik erg graag anders zou zien.. dat kaart ik dan zo nu en dan aan, probeer positieve invloed uit te oefenen, maar eind van de dag heb je dat inkomen ook gewoon nodig en kan je helaas niet de wereld veranderen. Maar goed, super dat mensen in ieder geval via jou goede informatie kunnen krijgen over het houden van konijnen.

Nogmaals erg jammer dat ze het niet heeft gered. Fijn dat ze wel in een rustig huis bij jou heeft kunnen sterven in plaats van eenzaam in een winkel. Misschien dat je baas in wil zien ook dat zulke jonkies te kwetsbaar zijn nog.. dat is voor zijn winstmarge ook niet goed, als hij dieren inkoopt die toch het loodje leggen. Bot gezegd: commercieel zijn die hele jonkies ook gewoon niet interessant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .