Ga naar inhoud

Info: natte neus bij konijn


Caroline

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Sommige van jullie weten het waarschijnlijk wel, maar Clicquot loopt hier regelmatig met een natte neus rond. Gisteren is de psy hier geweest (die is ook DA) en ze heeft haar uitvoerig onderzocht en mij een uitleg gegeven over wat het eventueel kan zijn, die best interessant is en die ik met jullie wil delen. Ik wist het niet, dus er gaan nog mensen het niet weten ,dacht ik zo... :)

Het oog van het konijn is natuurlijk vanbinnen verbonden met de neus. Nu is het zo dat als konijnen teveel vocht op hun ogen hebben of dus tranen, dat water in eerste instantie langs de neus wordt afgevoerd. Daardoor kunnen ze dus een "natte" neus krijgen. Pas als er echt teveel vocht geproduceerd wordt, gaat het konijn een nat oogje krijgen.

De reden voor de vochtproduktie op het oog kan vanalles zijn. Maar meestal heeft het te maken met luchtstromen. Kan ook door rook, roet van auto's die binnenkomt etc...

Met luchtstromen bedoel ik dus geen trek... dan zou het erger zijn. Bij ons staat de airco aan en dat maakt dat het op de grond blijkbaar toch kouder is dan we dachten. Hoewel de airco's compleet naar de andere kant blazen, dus helemaal niet de hal in, is er op de grond zo toch een koude luchtstroom ontstaan en waarschijnlijk heeft ze het daarvan. We gaan dus aan de slag met plexiglas om op het rennetje te monteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat vermoedde ik eigenlijk ook al!

zoiets had ik ook met Minou alleen denk ik niet dat het door de stromen in de lucht kwam.

Maar ik wist dus wel al dat het oog en neusvocht veel met elkaar te maken hebben.

Minou heeft een hele poos last gehad van een vieze neus... de da dacht toen dat het snot was... alleen ab hielp helemaal niks.

Toen gingen we beter naar het oog kijken en dat was ook vaak vies enzo. Toen hebben we druppels gehad die het oogje beter maakte...toen had ze geen vies oogje meer....en jawel, van daaruit ook geen vieze neus meer!

bij vieze neus moet iedereen dus ook beter naar de oogjes van een nijn gaan kijken...

tis bij mensen eigenlijk ook zo natuurlijk... bij verkoudheid..krijg je op den duur vaak ook traanogen enzo...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .