Ga naar inhoud

afvallend blad in de herfst


bacardie

Aanbevolen berichten

Sinds twee maanden heb ik twee konijnen in een buitenhok en ren. Het ren is 1 meter hoog, zodat we gewoon in en uit kunnen lopen. Nu ligt onze tuin in de herfst altijd vol met afgevallen blad van twee grote esdoorns. Volgens mij mogen ze dit blad niet eten, maar een net over de ren spannen vind ik ook heel lastig. Weet iemand of ze dit blad eten, of het schadelijk is, of heeft iemand een andere tip?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb maar voor je gekeken op Google en het staat gewoon op internet, esdoorn is giftig:

http://www.dierenforum.nl/forum/website.php?page_id=31&web_id=874

Je kan heel makkelijk, eventueel voor tijdelijk in de herfst, een net over de ren spannen, dat heb je zo gefixt, afhankelijk van de grootte van de ren.

Als je bedoelt dat je probleem is dat je er dan niet meer in en uit kan lopen maar zou moeten bukken dan is dat ook zo opgelost. Koop bamboestokken van 3 meter hoog bij het tuincentrum, zet die op strategische hoeken neer en afhankelijk van de grootte van de ren ook in het midden, net erover, met tie-wraps vastmaken aan de bamboestokken en zijkanten van de ren en klaar.

Ik heb het zelf ook zo, maar er staan hoge grote eikenbomen langs de ren, ik hoop niet dat mijn konijnen in de herfst in het donker zitten omdat al het blad op het net blijft liggen maar dat zie ik dan wel weer. Komt tijd komt raad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .