Ga naar inhoud

Sore hocks: geen zalf op wondje?


Bianca

Aanbevolen berichten

Dankjewel voor jullie antwoorden Garret en Sharon. :)

Nu nog iemand die me kan vertellen hoe ik kan zien of er verbetering optreedt en of 1x per dag smeren genoeg is. Iemand?

Gisteren zat Hobbes namelijk WEER in zijn eigen plas. Hij wil namelijk geen bodembedekking, dus graaft net zo lang tot hij een kale plek op de bodem van de kooi heeft gemaakt en gaat daar dan liggen... en dus net aan de rand daarvan plassen! Hij wil blijkbaar niet plassen waar bodembedekking ligt. Weet iemand waarom hij dat doet?

Ik heb vetbed in huis, mag ik dat in de kooi leggen, of is dat juist slecht bij Sore Hocks?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe vaak je pawwax mag smeren weet ik niet maar misschien heb je iets aan de manier waarop mijn konijn van haar zere hakjes af kwam.

Mijn FH voedster van 5 jaar had vorig jaar ook haar hakken flink kapot en ondanks het apart zetten, schone bodembedekking en smeren ging het maar niet weg.

Vaak ging ze nl zelf aan de wondjes likken en daardoor kregen die ook niet de tijd om dicht te gaan.

Ik heb toen een dikke laag russelbedding in haar hok gedaan en daar overheen een handdoek, hierdoor kon er geen stro in haar pootjes prikken en je kunt iedere dag weer een fijne schone handdoek geven.

Ook kreeg ik het advies om haar babysokjes aan te doen en met die combinatie was het in no-time over!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel voor je reactie Iris.

Russelbedding ligt in de kooi, maar wordt opzij gegraven. En net aan de rand van de vrijgegraven plek gaat Hobbes dan zitten plassen. Handdoek worden al helemaal binnen 0,03 nanoseconden weggegraven (dat is net een rode doek op een stier). Maar babysokjes zijn een idee want hij heeft geen tandjes, dus misschien krijgt hij ze niet af. Maar worden de plekken niet juist erger als de babysokjes ook nat worden van het in de eigen plas zitten? Want dat blijft wel een risico met die smeerkees van mij...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, ja dat van die handdoek werkt niet bij ieder konijn maar in mijn geval was het ideaal omdat ik een voedster heb die liever lui dan moe is ;-)

Ik zou de babysokjes gewoon proberen, bij mijn konijn bleven haar pootjes mooi droog maar die ging niet in haar eigen urine zitten.

Bij de Hema kun je van die babysokjes kopen die aan de bovenkant extra lang zijn, erg handig en je kunt de bovenkant met hansaplast vastzetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Nou we zijn nu toch 6 weken verder maar ik zie nog geen enkel verschil. De plekjes zijn niet erger geworden maar ook niet minder. Terwijl er nu zoveel bodembedekking in de kooi ligt dat hij nooit meer met zijn pootjes in zij urine zit.

Af en toe zit er een beetje een velletje op de plekjes wat dan weer los komt. Verder niks. Heb ik soms de verkeerde Pawwax? Welke bestanddelen moeten er in zitten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou we zijn nu toch 6 weken verder maar ik zie nog geen enkel verschil. De plekjes zijn niet erger geworden maar ook niet minder. Terwijl er nu zoveel bodembedekking in de kooi ligt dat hij nooit meer met zijn pootjes in zij urine zit.

Af en toe zit er een beetje een velletje op de plekjes wat dan weer los komt. Verder niks. Heb ik soms de verkeerde Pawwax? Welke bestanddelen moeten er in zitten?

Bij mij hielp de Paw wax ook niet. De pootjes zijn ook kaal gebleven, maar ze leken er geen last van te hebben. Uiteindelijk heb ik ze maar op een dekbed gezet om te voorkomen dat het terug kwam. Dat is namelijk lekker zacht aan de pootjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bij de sore hocks van mijn konijn weken van die Calendulazalf moeten smeren, maar dat hielp totaal niet! Pas nadat ik gestopt was met de zalf, is het plots uit zichzelf gebeterd. Ik had de indruk dat de zalf de plek gewoon net vochtig hield (eoals de urine) en dat het daardoor niet kon genezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okay, dankjewel voor de reacties. Dan probeer ik het een tijdje zonder. Hij lijkt er inderdaad geen last van te hebben.

Was al minder gaan smeren want Hobbes heeft er zo'n hekel aan. Dus niet smeren scheelt hem ook een hoop frustratie, want nu hoef ik hem alleen nog maar om te keren om de pootjes te bekijken ipv in te smeren.

Sokjes werkt niet, want hij plast nog steeds naast de WC. Dat zakt nu wel sneller naar beneden door alle bodembedekking, maar het kan nog steeds dat de pootje een beetje nat worden en met natte sokjes aan wordt het vast alleen maar erger. Hij zit ook af en toe mijn zijn pootjes in de poep als die weer eens wat dunner is door de chronische cocc. Geen goed idee dus voor Hobbes, maar wel heel erg bedankt voor het meedenken :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .