Ga naar inhoud

Brokjes voor het wat oudere konijn


Vloems

Aanbevolen berichten

Ik heb dit voer ook. Mijn voedster inpas 3 jaar, maar ze wilde de gewone SS niet eten en toen raadde mijn da aan om die voor oudere konijnen te proberen en het is een succes! :) volgens mij is er niet heel veel verschil. De brokjes zijn wat kleiner en hebben een meer brosse structuur, en volgens mij is het eiwitgehalte ook wat lager.. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag dit nog op internet:

Supreme Science Selective Mature Rabbit is een volledige en evenwichtige voeding met een verhoogd vezelgehalte (22%), om de darmactiviteit te stimuleren, speciaal samengesteld voor de veranderende voedingsbehoefte van het konijn van 6 jaar en ouder.

Ter bevordering van afweersysteem

Een laag gehalte aan suikers en eiwitten helpt zwaarlijvigheid bij het minder actieve konijn voorkomen. Het bevat timothy hooi en tijm, om de eetlust te stimuleren. Dit is vooral belangrijk bij oudere konijnen, die met het toenemen van de leeftijd vaak wat minder eetlust krijgen. Het bevat diverse ingrediënten die rijk zijn aan antioxidanten om het afweersysteem te ondersteunen, zoals blauwe bosbes, ginkgo biloba extract en groene thee extract.

Ingrediënten

Luzerne, sojaschillen, timothy hooi (min. 20%), tarwe, tarweachtermeel, lijnzaad, erwtevlokken, mineralen, tijm (min. 1%), sojaolie, spinazie, zout, lysine, methionine, blauwe bosbes, silybum, meidoornvruchten, groene thee-extract, druivepitextract, gingkoe-extract.

Het schijnt dus beter te zijn voor het darm stelsel van oudere konijnen :) hoop dat je daar nog iets aan hebt, bij gebrek aan andere reacties ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je vooral moet kijken hoe je konijn het momenteel op het voer doet. Heeft hij/zij inderdaad last van het teveel aan eiwitten, dan kun je overstappen, maar vaak is dat (nog) niet aan de orde. Er zijn ook oudere konijnen die op de Junior zitten, juist omdat daar weer net iets meer in zit.

Het is dus best konijnspecifiek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .