Ga naar inhoud

Kieskeurig met groenvoer


Rizzie

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

Uit gemak heb ik mijn harige vriendjes een tijd lang alleen witlof en andijvie gegeven als groenvoer. Nu lijkt het alsof de nijnsels kieskeurig zijn geworden; ze eten minder van de andijvie en witlof en als ik ze iets anders geef (courgette, radijs, rucola, broccoli) lijken ze daar ook niet echt enthousiast van te worden.

Iemand enig idee hoe ik dit kan veranderen?

Groet, Mariska

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen worden ook niet meteen enthousiast van nieuwe dingen. Sowieso radijsblad lust in mijn ervaring geen enkel konijn echt met liefde.

Hier heb ik er 1 die er dan toch wel aan begint en dan gaat ze het steeds lekkerder vinden, dan pas gaat de ander over de streep omdat het dan toch wel lekker moet zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Radijsblad vinden ze hier heerlijk hoor... De radijsjes zelf nu ook, maar in het begin moesten ze er niets van weten..

Rucola vinden ze hier super lekker, net als komkommer..

Courgette moeten ze absoluut niet.

Om bepaald gedrag te doorbreken, zul je voor een aantal weken/maanden helemaal moeten stoppen en daarna weer langzaam opbouwen. Maar je kunt ook gewoon door gaan en vaak gaan ze dan vanzelf wel aanvallen op al dat lekkers ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .