Ga naar inhoud

stampen


simonella

Aanbevolen berichten

hallo ,

mijn ene konijntje , Misty , nu 3 maandjes oud stampt ineens als we bij haar en haar hok komen. het begint soms al als we de deur open doen en als we haar willen aaien rent ze al stampend weg. hiervoor deed ze dit nooit. ik moet er wel bij melden dat we haar 2 weken hadden toen we voor 3 weekjes op vakantie gingen. mijn buurvrouw heeft toen op onze konijnen gepast. waardoor zou het komen denken jullie? hoknijd , is ze boos dat we haar achtergelaten hebben , kent ze me niet meer of is ze bang? ze lijkt niet bang en ze eet ook nog gewoon uit mijn hand. als ik haar eenmaal optil (en vast heb) is ze heel rustig , op de tafel als ik haar kam is ze heel rustig en op schoot blijft ze ook lekker zitten. :s

ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

- Simone

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is niet gevonden want stampen kan om meerdere redenen.

Stampen doen konijnen om anderen te waarschuwen voor bijvoorbeeld een gevaar.

Het kan zijn dat je konijntje door het oppakken en de verzorging van een ander wat angstig is geworden.

Hoknijd is echt je hand aanvallen, dit is het dus niet.

Je zult het vertrouwen van je konijntje moeten terugwinnen. Rustig en op konijnooghoogte benaderen.

Het klopt wel dat konijnen over het algemeen niet houden van oppakken. De reden dat je konijntje doodstil blijft zitten kan ook zijn dat het angstig is namelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .