Ga naar inhoud

stoeien met voerbakje


kellydia

Aanbevolen berichten

hoi,

Nijntje stoeit de laatste tijd veel met zijn voerbakje. Als het leeg is, maar ook als het vol is. Bedoelt hij hier iets mee?

Wanneer het leeg is, kan ik me voorstellen dat hij op deze manier aangeeft dat hij voer wil, maar wanneer het vol is, kan ik alleen bedenk dat hij dit eten ineens niet meer lekker vind. maar hij eet het wel gewoon.

moet ik hier extra op letten of kan het geen kwaad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

zijn verblijf is niet echt groot nee, maar hij mag zovaak mogelijk in de ren. hij speelt vaak met een balletje met een belletje erin, oppakken en weer wegsmijten, hihi. volgende week donderdag komt zijn vriendinnetje, en dan mogen ze samen in de hele kamer lopen. Ik moet alleen nog een extra panelenren fixen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een tipje om toch bezigheidstherapie toe te passen als hij alleen in z'n verblijf zit. Want als het al niet al te groot is, is het voor hem natuurlijk helemaal vervelen. Al zou je er iets in leggen om voedsel in te verstoppen waarmee hij wel even zoet is. ;) Kun je niet een verblijf regelen met een ren zodat hij zelf altijd in de ren kan? Of is dat niet mogelijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

In jouw geval, te klein kooitje, weinig afleiding, zal het waarschijnlijk verveling zijn.

Niet in alle gevallen hoeft dat zo te zijn. Doerak heeft een hekel aan bakkies (vandaar zijn voerbak vast zit).

Als ik een bakje met groente of kruiden in de kooi zet, moeten de bakkies het ontgelden. Hij gaat net zo lang door tot het bakkie buiten de kooi is, pas dan gaat hij lekker knabbelen. Hij wil klaarblijkelijk altijd van de vloer eten. Beest heeft wel vaker rare ideeen. hij wilde ook al geen hooi uit de ruif. :mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

onze bunny's "gooien" ook iedere dag met hun voerbakje, en ze zitten toch met z'n tweeen in een groot hok waar ze iedere dag zodra wij thuis zijn uitmogen en rond kunnen lopen binnen en buiten. ik denk dat ze het bij ons doen om beter bij de brokjes te kunnen, want ze doen het vooral als het bakje al voor een groot deel leeg is en de brokjes vooral aan de zijkant van het bakje liggen. doordat ze dan hun bakje oppakken en laten vallen rollen de brokjes naar het midden en kunnen ze weer verder eten. :mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

hihihi, dat is eigenlijk best wel slim:p

@Ainariel: da's helaas niet mogelijk, ik durf de kooi niet open te laten snachts en wanneer we weg zijn, omdat nijntje heel vaak de ren optilt, en hij kan op die manier ook bovenop zijn kooi komen en dus ontsnappen.

Ik ga vandaag zijn kooi weer even lekker schoonmaken, verse stro erin, flinke pluk hooi, enz, en dan wordt volgende week de boel weer omgegooid, de kooi wordt dan alleen het toilet. hopelijk snapt het nieuwe konijntje dat ook straks:p het is dus nog heel even volhouden, als zijn vriendinnetje er is, en ze straks samen de rest van de kamer mogen ontdekken zal hij zich vast niet meer vervelen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .